Wat kan dit zijn? bij heet weer krijg ik pijn in de huid van mijn handen, soms voeten, een prikkelend branderig gevoel is het.

Al een paar jaar heb ik er last van, ik ben er voor naar de dokter geweest en die dacht dat het door het zweten van mijn handen kwam, dat ze klam werden en daardoor gevoeliger alleen was dit niet het geval. Alleen weet niemand wat het WEL is.
Ik krijg het iedere ochtend als ik uit bed ga en aan ruwe dingen zit, zoals handdoeken of ritssluitingen, je kan het zo gek niet bedenken maar zelfs bij het aanraken van een emmer, of dat het langs mijn huid schuurt.
Ook in de winter had ik er wel last van maar het word beduidend erger als het warmer weer word.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand dezelfde ervaring en weet iemand wat het is, of wat er aan te doen is?
Alvast bedankt:)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik denk dat jij, net als ik trouwens, een zeer gevoelige huid hebt.

Ik vermoed ook dat jouw handen regelmatig wat vette zalf nodig hebben om je veel te droge huid daar wat soepel te houden.

Wat je aan die té gevoelige huid kunt doen is, via een huidarts om een vette 'onderhoudszalf' te vragen.

Als je geen verwijzing naar een huidarts krijgt kun je ook zelf uittesten of je met een vette zalf iets bereiken kunt door een (goedkope) handcrème te kopen en daar je hele lichaam mee in te smeren.

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord..want in een leuke situatie zit je bepaald niet.

Veel succes.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je last van zonneallergie. Hier zijn wel middelen voor maar dat zul je toch met je huisarts moeten bespreken.