Hoe kan dat als je veel vocht drinkt je weinig plast ?

Ik had een nierbekkenontsteking, dus ik drink heel veel, maar plast heel erg weinig uit.
Waar blijft het allemaal, ik snap niet waar het blijft.
Vandaag heb ik denk ik wel minstens 3 liter gedronken en ik mag blij wezen als er hooguit een halve liter is uitgekomen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat je onder doktersbehandeling bent?!
Vraag het hem/haar, maar zulke kleine hoeveelheden plassen is niet gezond.

Het beste antwoord

Normaal gesproken is er een evenwicht tussen de hoeveelheid vocht die u drinkt en kwijtraakt via urine, zweten en dergelijken.
Bij een nierbekkenontsteking hoort algemeen ziek-zijn en koorts. Door de koorts bent Y relatief veel vocht kwijtgeraakt. Ik kan me voorstellen dat u tijdens het hoogtepunt minder dronk dan normaal. Zo kan het gebeuren dat u even wat te weinig vocht in het lichaam had, dat wordt dan nu weer aangevuld en komt er dus minder vocht uit uw lichaam dan u eraan toevoegt.

Dit is dus niets om u zorgen om te maken, uw lichaam regelt dat zelf wel. Alleen als u bekend bent met hartproblemen of nierproblemen kunt u beter wek overleggen met een arts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Water wordt niet per direct in het bloed opgenomen, er zitten allerlei voedingsstoffen die eruit moeten worden gehaald. Vocht is zuiver water en wordt dus direct opgenomen in je bloed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vochtbalans is dan gestoord en kan meerdere oorzaken hebben.
A. Je gebruikt teveel zout en dat houdt vocht vast.
B. Teveel kunstmatige zoetstoffen gebruiken, zoals bijv. 3 glazen cola light plus zoetjes in je andere dranken, houdt ook vocht vast.
C. Verstoorde nierfunctie.
D. Veel transpireren.
Ik zou je willen adviseren om de huisarts te raadplegen.