Mijn Tandvlees is ontstoken is er daarvoor een behandeling?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het beste kun je hiermee naar een mondhygiënist gaan, hij/zij kan je tanden en tandvlees goed reinigen en jou leren dat zelf te doen, hierdoor verdwijnt de ontsteking vanzelf, als je dit niet doet, zal op den duur je tandvlees terug gaan trekken, waardoor de tanden en kiezen los gaan zitten en uiteindelijk uitvallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je tandvlees ontstoken is hoeft daar geen dokter aan te pas te komen. Goed fruit eten helpt, en gewoon goed poetsen.

Antwoorden (3)

Je zou naar de tandarts kunnen gaan, maar goed poetsen lost het ook op.
Goed het tandvlees poetsen en flossen/stokeren. Goed houd in dat je (bij voorkeur met een zachte of electrische borstel) het tandvlees meeneemt tijdens het poetsen, je moet niet hard duwen bij veel pijn zou ik dan ook stoppen. Het kan helpen om met zout water of mondwater na te spoelen dat werkt ontsmettend.

succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De belangrijkste/meestvoorkomende oorzaken van tandvleesontsteking (gingivitis) zijn slecht poetsen en roken.
Als goed poetst en niet rookt, is een bezoekje aan de huisarts zinvol, om te kijken naar zeldzamere oorzaken als vitamine B12 tekort of ziekte van Sjögren.
tinus1969
9 jaar geleden
Bij mij kwam dat destijds niet door het slechte poetsen, noch door het roken, maar omdat ik zo weinig ruimte tussen mijn tanden heb dat ik dat niet schoon kan poetsen, en dat een flosdraad niet tussen mijn tanden en kiezen door past (op veel plekken). Ik gebruik daarom sindsdien als onderhoud dagelijks een (ultradunne) tandenstoker en een andere tandpasta (Parodontax, de smaak is even wennen, maar dat gaat na een week al beter).
Om de acute fase te verminderen is het misschien een goed idee om een ontsmettend mondwater te gebruiken (bijv Perio-aid), of een tandgel als Corsodyl. Beiden zijn via de betere drogist te verkrijgen, daar kun je ook advies inwinnen over deze producten. Let wel op: na gebruik van Corsodyl is een aantal uur zelfs een glas water nog vies, de smaak is echt niet lekker, maar het heeft mij wel heel goed van mijn problemen af geholpen!