product voor iets anders gebruikt en het werkt, hoe breng ik dit op de markt?

Goede avond, ik heb een tijdje geleden een product gebruikt voor mijn schimmelnagel, en dit werkt. Echter was het product totaal niet bestemd voor een schimmelnagel maar voor iets totaal anders.

Maar als dit bij mij werkt, werkt dit ook bij andere, dus nu wil ik vragen hoe ik een bestaand product, kan kopieren?

zou ik bij het bedrijf zelf aankloppen en zeggen dat hun product ook voor schimmelnagels werken? of zou ik naar een ander bedrijf stappen, en samen met hun het product proberen na te maken en dan uit te brengen.

het is ook dat van al het gene dat ik tegen schimmelnagels geprobeerd heb, dit het enige is dat echt werkt, terwijl de producten dat wordt voorgesteld als voor dit probleem dit dan niet werkt.

dus ik denk dat er effectief ook van verkocht gaat geraken. Aangezien dit effectief werkt.

Natuurlijk is mijn bedoeling ook om hier zelf een schoon centje mee te kunnen verdienen op termijn, omdat ik toch zelf heb gevonden dat schimmelnagels met hun product verholpen kan worden. Dus ik zou niet willen dat er bedrijven grof geld mee verdienen met mijn idee.

Dus mensen, hoe pak ik dit het beste aan?

MVG,
Jeroen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Smeersel tegen schimmelnagels? Dan praat je over een geneesmiddel, en moet je product voldoen aan de Geneesmiddelenwet (cq. het Belgische equivalent) voordat je het mag verkopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is een product dat je op een ander lichaamsdeel kon smeren, dus het product doet zowizo al voldaan aan de geneeswet maar in ieder geval bedankt :)

Antwoorden (1)

Ten eerste: het kan toeval zijn.

Maar uitgaande dat het werkt:
Is het werkende bestandsdeel patenteerbaar?
Als het bijvoorbeeld alcohol is, dan wordt het lastig er rijk van worden, alcohol is vrij verkrijgbaar.
Wat je dan zou kunnen doen is een behandeling ontwikkelen en doen alsof een andere stof de werkzame stof is.

Is de stof al door iemand gepatenteerd:
Dan zal je samen moeten gaan werken.

Afhankelijk van de soort stof, zal je onderzoek moeten doen naar de veiligheid.
En naar de werking, je mag in NL niet een werking claimen zonder wetenschappelijk onderzoek.

Wat ik eerst zou doen (als het een veilig middel is) is testen in je directe omgeving. Er is vast wel iemand in je omgeving met schimmelnagels.

ps. er is een veilig middel dat werkt: waterstofperoxide (h2o2)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
toeval niet denk ik, want op internet zijn er nog die het geprobeerd hebben blijkbaar en bij hun werkt het ook. Het is geen alcohol, het is soort smeerbaar product. aangezien er nog mensen zijn op internet bij wie het werkt, moet ik al niet meer in de omgeving gaan testen. maar ik wil het enerzijds op de markt brengen, omdat het echt iets dat echt goed werkt. tegenover al die veel te dure brol wat er nu is. Dus ik wil de mensen helpen. Maar anderzijds nja natuurlijk ook wel wat mee verdienen. nu goed ik woon in Belgie, maar de onderzoeken zullen hier ook wel nodig zijn denk ik. Misschien een mailtje naar de producent sturen, en zo proberen er een graantje bij mee te pikken. ALvast super bedankt :) MVG
Jeroen
Reddie
9 jaar geleden
Plus. Mogelijk toeval in het spel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok kan inderdaad dat het toeval is, maar lijkt me sterk, aangezien pillen en dergelijke nooit heeft geholpen en dit ineens wel. Moet er toch iets in zitten dat effectief werkt, want vanaf dag 1 zag ik echt al er een verschil in, en op internet zijn er nog die zeggen dat het werkt. :)