Waarom kunnen mensen die je via internet kent zoveel invloed op je hebben?

Dus mensen die je alleen op msn/skype spreek maar niet in het echt ken.
Ik weet van mezelf dat ik wel snel beïnvloedbaar ben, maar ik ween nogal veel om mensen van internet en wil ze ook te snel te graag zien als een ''echte vriend/vriendin''. Maar dan liegen ze elke keer en dan ben ik weer kapot, en zo gaat het cirkeltje maar steeds opnieuw..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wanneer je steeds vaker op internet gaat zitten, raak je steeds meer gewend aan hoe mensen op internet tegen jou doen. Internet lijkt dan langzaam de echte wereld te worden en je zal je dan ook meer aan trekken van wat mensen tegen jou zeggen. Maar aangezien mensen zich op internet anders voor kunnen doen, is het belangrijk dat je relativeert, en weet wanneer dingen echt zijn en wanneer niet. Vergeet dus niet dat alles wat er in de echte wereld gebeurt, het nadenken waard is en dingen die mensen tegen internet op je zeggen dat niet zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kent ze niet en je bent nieuwsgierig misschien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat deze mensen zich anders/beter voor doen dan ze werkelijk zijn.
Je kent ze helemaal niet, alles wat ze vertellen kan uit de duim gezogen zijn. De meest boeiende verhalen zullen hoogstwaarschijnlijk, beter gezegd zeker verzonnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nu al 2 jaar op Gv .
En heb pas een keer iemand die echt aktief hier was in het echt gezien.
Helaas heeft zij haar account opgezegd.

Het contact was er daarna nooit meer.
Verder nog regelmatig mail contact met diverse mensen van GV.
Naar mijn mening oprechte en aardige mensen.

Verder voor 2 jaar terug regelmatig op Skype gezeten ,en ook iemand in het echt ontmoet.
Een keurig persoon.

Maar mijn idee is wel.
Maak je vriendenkring niet te groot.
Dan is deze niet meer te overzien.

En ga niet met iedereen in zee.
Kijk gewoon eens een beetje de kat uit de boom.

Ik neem aan dat jij ook een eigen standpunt hebt.
Een eigen mening en die moet je gewoon aanhouden,en daar achter staan.

Jij bent degene die op dit moment telt.
En als je de hele dag zielige verhalen aanhoort,dan ga jij daar aan onderdoor.
En dat zou jammer zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer onderscheid maken tussen Vrienden en Kennissen. Iemand is een Kennis tot je hem/haar beter leert kennen, soms gaat dat snel, soms niet.
En vriendschap komt van twee kanten, als jij belazerd wordt, waren het geen vrienden. Dus word wat selectiever en houd in gedachten dat iemand met wie je gezellig kunt kletsen wel een vriend kan worden, maar het nog niet hoeft te zijn.
Je kunt wel degelijk via internet goeie vrienden krijgen, maar dat heeft tijd nodig en dan moet er ook sprake zijn van inzet van beide kanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou,als ik jou was,gewoon ff de * kat* uit de boom kijken en gewoon afwachten of iemand wel normaal en aardig blijft doen,k?

Wanneer iemand serieuze antwoorden en/of pm''tjes geeft en dat blijft doen,dan kun je wat amikaler worden,zeg maar.

Maar gewoon blijven uitkijken en je niet teveel laten beïnvloeden door de mening of ideeën van anderen (waar dan ook: op GV,op Skype,op Facebook,op Hyves,enz,enz.),en dus gewoon jezelf blijven en afgaan op je eigen mening enzo...

groetjes..