Leidt overgewicht / zwaarder worden tot meer transpiratie?

Als ik een stukje het gefiets naar mijn werk (7 minuten) dan zweet ik me vanaf de lente tot de herfst best rot. Me voorhoofd, me rug, etc. Oksel niet meer daar heb ik odorex voor.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe meer gewicht je moet verplaatsen, hoe harder je moet werken. Het maakt nog al wat uit, of je elke stap of elke kilometer 20 kilo op je schouders tilt, en dan gaat bewegen.. En hoe meer inspanning, hoe meer warmteproductie, hoe harder je lichaam moet werken om de temperatuur op peil te houden.

ja dat klopt omdat je wat meer vet hebt heeft je lichaam het moeilijker om zijn overtollige warmte kwijt te raken dus ga je meer zweten om van de overtollige warmte af te komen

Overgewicht betekent extra sjouwen, de hele dag door. Extra sjouwen betekend, extra inspanning, waardoor je lichaam warmer wordt, dus gaat het lichaam transpireren. Snel, heel snel hier iets aan gaan doen, want ook je knieën, heupen, rug en je hart slijten zo sneller.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100