Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Leidt overgewicht / zwaarder worden tot meer transpiratie?

Als ik een stukje het gefiets naar mijn werk (7 minuten) dan zweet ik me vanaf de lente tot de herfst best rot. Me voorhoofd, me rug, etc. Oksel niet meer daar heb ik odorex voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
707
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fiets je in de winter niet? of zweet je dan gewoon minder tot niet?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hoe meer gewicht je moet verplaatsen, hoe harder je moet werken. Het maakt nog al wat uit, of je elke stap of elke kilometer 20 kilo op je schouders tilt, en dan gaat bewegen..
En hoe meer inspanning, hoe meer warmteproductie, hoe harder je lichaam moet werken om de temperatuur op peil te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja dat klopt omdat je wat meer vet hebt heeft je lichaam het moeilijker om zijn overtollige warmte kwijt te raken dus ga je meer zweten om van de overtollige warmte af te komen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overgewicht betekent extra sjouwen, de hele dag door.
Extra sjouwen betekend, extra inspanning, waardoor je lichaam warmer wordt, dus gaat het lichaam transpireren.
Snel, heel snel hier iets aan gaan doen, want ook je knieën, heupen, rug en je hart slijten zo sneller.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding