Een week na mijn mensruatie roze afscheiding/heel licht bloedverlies?

Ik ben aan de pil en vorige week ongesteld geweest. Sinds dinsdag heb ik last van roze afscheiding/licht bloedverlies. Wat kan het zijn? +/- maand geleden sexueel contact gehad.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (2)

Lichte bloedingen tussen de menstruaties in, ook wel spotting genoemd, zijn normaal in de eerste maanden van pilgebruik of na overschakeling op een andere soort pil. Spotting bij pilgebruik wordt veroorzaakt doordat het baarmoederslijmvlies erg dun is. Dit kan geen kwaad, de pil is nog steeds werkzaam als voorbehoedmiddel, mits goed geslikt en niet vergeten.
Amadea
11 jaar geleden
Hoe lichter de pil, des te meer kans op doorbraakbloedingen. Het kan soms nodig zijn een pil te gebruiken met meer oestrogenen of met een ander progestageen.
Ga altijd na of je de pil wel goed hebt ingenomen. Geen pil vergeten? Overgegeven of diarree gehad?

Kan het zijn dat je een SOA (seksueel overdraagbare aandoening) hebt opgelopen? Dan kun je namelijk ook last krijgen van onregelmatig bloedverlies.
Als je rookt heb je meer kans op spotting en doorbraakbloedingen.
Bespreek het in elk geval altijd met je huisarts.