Ik voel een vreemde wind langs mijn onderbenen waaien.Ook tintelen mijn benen constant,al een week lang.Wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik ga morgen langs de huisarts,wat zal hij doen volgens jullie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hebt u ondertussen al een oorzaak ontdekt? Ik heb ook last van opstoten van dit. Ik kan er niets van vinden en ik ben bang.

Het beste antwoord

Als de doorbloeding goed is, is er waarschijnlijk sprake van een neurologische oorzaak, temeer omdat BEIDE benen dit doen.
Eer week tintelende of"slapende" benen is lang genoeg om daar een arts voor te raadplegen.
Ik denk zelf niet zo aan vernauwing van aderen, meer aan een zenuw in de rug die wat klem zit.
Zijn je benen warm en normaal van kleur en levert lopen/fietsen verder geen probleem op, dan lijkt mij het eerder genoemde het geval.
De (huis) arts kan dit prima testen en evt doorverwijzen naar fysio/ neuroloog of anders.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ga naar de huisarts.Tintelingen kunnen wijzen op verstopte bloedvaten of geblokkeerde zenuwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het een koude tot ijskoude wind?
Niet schrikken...het kan iemand zijn die pas overleden is en op deze manier aan jou kenbaar maakt dat hij/zij er is.
Maar check de tintellingen als ze blijven toch ook maar even bij de huisarts. Dat kan nooit kwaad.
Groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn de symptomen van vernauwingen van de bloedvaten .
de wind die je voelt word veroorzaakt door te nauwe bloedvaten waar het bloed niet goed kan doorstromen .
heb je verder wel gevoel in de onderbenen .
worden de tenen paars/blauw of bleker dan normaal.
probeer zoveel mogellijk te bewegen en ga langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de buitendeur niet open hebt laten staan,kan je idd beter even naar de dokter gaan! Wat hij zal doen,is je waarschijnlijk onderzoeken,maar ik heb het vermoeden dat je dat zelf ook wel weet. Volgens mij zijn wij hier op GV allemaal leken en kunnen je niet vertellen wat je mankeert!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
antwoord op vraag 1: het zou kunnen zijn dat je vernauwde aderen hebt. Of je moet gewoon wat meer lopen.

antwoord op vraag 2: hij zal je vragen stellen, vragen of je op de onderzoeksstoel wilt zitten/liggen en aan je benen friemelen. Wees niet bang dat hij er een naald in stopt om bloed af te tappen.

Je kunt evt een verwijzing naar een arts verwachten in een ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je vaten geen goede doorstroming heeft krijg je koude benen . de huisarts zal bloedverdunners kúnnen voorschrijven maar dit zal hij pas doen na verder onderzoek door bv een cardioloog of vaatarts..