Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn gevolgen van een verwaarloosde hersenschudding?

Iets meer dan drie jaar geleden ben ik flauwgevallen en met mijn achterhoofd ben ik toen op tegeltjes terecht gekomen. Ik ben een paar minuten buiten bewustzijn geweest. Ik kon me verder alles herinneren, heb niet overgegeven oid. Was wel erg duizelig naderhand. Bij de eerste hulp hebben ze vooral gekeken naar de reden van het flauwvallen en niet naar de hersenschudding. Dus ik ben verder gegaan met leven op normale wijze. Na twee weken was ik nog steeds erg duizelig en had ik snel vermoeide ogen. Ik ben naar de huisarts gegaan, die zei dat het een hersenschudding was.

Vervolgens heb ik daar erg lang last van gehad. Na een jaar begon ik me wel iets beter te voelen. Ik heb een jaar geen alcohol gedronken. Daarna begon ik daar weer mee. Nu heb ik het idee dat ik nog steeds snel duizelig en vermoeid ben, als gevolg van die (lichte) hersenschudding. Soms ook hoofdpijn. Er was geen schade te zien op een CT scan.

Momenteel heb ik er erg veel last van tijdens drukke periodes op de studie. Wel is het zo dat ik erg gestressed ben al een tijd en soms flink kan doorzakken.

Is het mogelijk dat een lichte hersenschudding zo lang klachten met zich meebrengt? Wat voor klachten kunnen dit zijn? En kan het nog beter worden? Lees vaak dat er na 2 jaar geen verbetering meer optreed ofzo maar dit gaat dan meer over zware hersenschuddingen (kneuzingen). Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken? (stress oid)

Alvast ontzettend bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
26.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als je een hersenschudding verwaarloosd kun je inderdaad last krijgen van verschillende problemen, zoals bijvoorbeeld chronische hoofdpijn.