Ik heb pijn bij mijn lies wat kan het zijn?

Ik heb heel veel pijn bij mijn lies maar ik weet niet waardoor, en wat het is er zit geen bobbel Rn het is niet rood het doet gewoon ontzettend veel pijn als ik het beweeg of een te grote stap zet wat kan het zijn ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

Artrose aan de heup.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien wel een liesbreuk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geen idee wie hier een min geeft (plus, ter compensatie). het kan inderdaad wel een liesbreuk zijn. Artrose aan de heup merk je echt heel anders. Vooral het feit dat er een bobbel zit, wijst wel op liesbreuk.
Ga er mee naar de huisarts!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Willem er zit geen bobbel zegt Hey505.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Willem, ook geen idee van de min. Bij mij nog niet langs geweest zie ik.
het is mogelijk dat je door een inspanning of een verkeerde beweging een spier behoorlijk verrekt heb of dat je spier is uitgescheurd.
bij beide zie je er niks van maar is er wel een hevige pijn. door ontspanning en rust van je spier gaat dit weer over
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik op mijn eigen ervaring afga, dan denk ik dat het komt door overbelasting van de adductor longus de zgn. Ruiterspier. Het is één van de spieren die het bovenbeen naar het andere been toe trekt. Door de pijn in de lies kun je het been niet over het andere been heen slaan, maar moet je dit met behulp van de handen doen.
Deze blessure komt veelvuldig voor bij ruiters en amazones, vandaar de term. Maar net als bij een tennisarm, die niet altijd van tennissen komt, is bij een ruiterspier niet altijd de ruitersport de oorzaak.
Dit onderwerp is om een heel andere reden al eens besproken op GV. De pijn kan veroorzaakt worden door verrekking of overbelasting van deze Ruiterspier. Dat veroorzaakt een afschuwelijke pijn in de lies.
Soms gaat het met rust vanzelf over soms komt het komt steeds weer terug. Negeer je het dan kan het een chronisch probleem worden. Er is echt werk aan de winkel voor een fysiotherapeut, beter nog een sporttherapeut.