Ik kan erg moeilijk eten inslikken de laatste tijd, ik heb steeds het gevoel dat ik stik. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Het gevoel dat je een brok in je keel hebt als je niet uit je woorden komt.. dat krijg ik dus als ik eten probeer in te slikken.

Alsof mijn keel dicht geknepen word..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ben jij een puber en/of sta je onder stress? Grote kans dat de oorzaak psychisch is. Je kunt iets niet verkroppen, en daardoor knijpt je keel dicht. Leer te ontspannen, ga bijvoorbeeld op yoga.
Amadea
11 jaar geleden
hier heb je een link!

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/82454-brokgevoel-steeds-het-gevoel-dat-er-iets-in-je-keel-zit.html

lees dat maar goed door en je weet het;-)

vertrouw je het niet even langs meneer de dokter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan van alles zijn: misschien eet je te snel, of ben je heel druk met allerlei zaken, waardoor je minder kan gaan eten terwijl je wel trek hebt. Ik zou bij het te lang duren, even langs de huisarts gaan. Zometeen maak je je allerlei zorgen, terwijl het heel goed opgelost kan worden met goede medicatie. Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook nog een niet goed werkende schildklier zijn:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/82983-schildklier-klachten-en-symptomen.html