Wat te doen tegen schokjes in een tand?

Sinds een paar weken voel ik een vervelende pijn in 1 tand, die ik het best kan beschrijven als elektrische schokjes. Ik ben bang om naar de tandarts te gaan met dit probleem, omdat ik geen zenuwbehandeling of iets wil. Wat is er tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
12.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt met toch het beste dat je hiermee naar de tandarts gaat, vertel direct dat je een beetje, of erg bang bent, dan zal de tandarts daar rekening mee houden. Soms moet je iets laten doen aan je gebit wat je niet prettig vindt, vooral om verergering van de klacht te voorkomen.
SimonV
8 jaar geleden
Inderdaad. Je kunt maar beter even doorbijten, dan is het ook weer voorbij. Sterkte!
Z512099
8 jaar geleden
Als je waarschijnlijk niet gaat wordt het erger en erger en verlies je misschien zelfs je tand...

Antwoorden (1)

Er kunnen schokjes ontstaan op verschillende wijzen. een ervan is als er aluniniumfolie tegen een amalgaamvulling komt, omdat er dan een kwikbatterijtje ontstaat. In het gunstigste geval is er een stukje alufolie tussen de tanden waarbij een deel ervan soms tegen de tandvulling komt. Dit is een vervelende ervaring.
Andere oorzaken moeten toch gezocht worden in een zenuwschade door een gaatje, een ontsteking in de tandzenuw etc, welke laatsete echt professionele tandzorg vereist. Angst voor de tandarts is niet nodig, verwijzing naar een "angstandarts" die eventueel met lachgas oid werkt kan je echt bevrijden van die angst. Vrijwel alle tandartsen zijn getraind in het zo pijnloos mogelijk behandelen en is dus niet te vergelijken met soms bekkenbeulerij een aantal decennia geleden.
Tandartsen begrijpen angst en ik heb dan ook velen de weg naar de tandarts helpen vinden, waarna deze angst weerlegd is.
NIET naar de tandarts gaan doet je echt veel meer kwaad.
Maak maar eens een kennismakingafspraak en leg je angst uit, je tandarts ontpopt zich dan als een vriend die je echt wil helpen en je niet onnodig wil pijnigen!