getrokken kies & ontsteking. hoe lang werkt de antibiotica?

Afgelopen dinsdag is mijn kies getrokken. meteen daarna had ik pijn. de vrijdag erop geconstateerd dat kaak is ontstoken. Uitgespoeld en antibiatica kuur. Nu woensdag, een week later, nog steeds een zeurend pijnlijk gevoel. Ik heb nog antibiatica tot vrijdag. Redt het dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
9.9K

Het beste antwoord

Een ontsteking IN de kaak is lastig te behandelen. Er komt daar maar weinig bloed, en dus ook maar weinig antibiotica. De bacteriën die daar zitten kunnen dus relatief ongestoord doorgroeien. Het duurt erg lang voordat er voldoende antibiotica tot IN de kaak is doorgedrongen om hen in hun groei te belemmeren, en ze uiteindelijk te doden.

Houd het goed in de gaten, en als je nog pijn houdt, maak dan een afspraak met de tandarts. Die kan een foto maken om te zien of er nog een ontsteking aanwezig is, of dat het gewoon de normale napijn is van de behandeling.

Cryofiel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja,dat zou kunnen het het tegen vrijdag veel beter is(antibiotica heeft soms zijn tijd nodig,daarom dat het ook zo lang moet nemen).Indien vrijdag toch niet beter dan terug tandarts raadplegen.