Hoe kies je een goede zorgverzekering?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kijk naar wat je nodig denkt te hebben. De basisverzekering is overal gelijk. Andere dingen zoals bril, fysiotherapie, tandarts kunnen bepalend zijn voor je keus.
De prijs is ook niet onbelangrijk. En kijk naar welk ziekenhuis gecontracteerd is. Staat het jouwe erbij?

Antwoorden (1)

Een goede zorgverzekering sluit aan op jouw behoeften. Welke zorgverzekering bij je past hangt niet alleen af van je gezondheid, maar ook van de levensfase waarin je zit.

Wellicht dat dit een globaal idee geeft:
Jongeren: de meeste jongeren zijn gezond en hebben genoeg aan de basisverzekering.
Gezin: de meeste gezinnen kiezen voor 1 zorgverzekeraar voor het hele gezin.
Senioren: veel ouderen kiezen voor een aanvullende zorgverzekering met onder andere fysiotherapie.
Chronisch ziek: mensen met een chronische ziekte kiezen vaak voor een pakket met fysiotherapie, vergoeding voor geneesmiddelen en een tandartsverzekering.
Buitenland: veel mensen kiezen voor een reisverzekering als ze naar het buitenland gaan. Denk ook aan de Europese gezondheidskaart.
Studenten: over het algemeen hebben studenten alleen een basisverzekering.
Militair: als militair val je onder de ‘regeling ziektekostenverzekering militairen’ en hoef je je niet voor zorg via de Zorgverzekeringswet te verzekeren.
Alleenstaand: heb je kinderen onder de 18? Dan is het als alleenstaande ouder belangrijk om in te schatten welke zorg je kind nodig heeft.
Samenwonend: is de zorgbehoefte van jou en je partner gelijk? Sluit dan gezamenlijk een polis af.