hoe krijg ik slijm in mijn hoofd kwijt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar in je hoofd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in je hoofd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorhoofdsholten?

Antwoorden (4)

Thee drinken, douchen en dan zorgen dat het een beetje stoomt en probeer een beetje rechtop te slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor een goede nachtrust, een goede luchtvochtigheid en ventilatie in de leefomgeving en drink voldoende.

Vaak en krachtig snuiten prikkelt het slijmvlies in de neus en zorgt ervoor dat besmet slijm in de voorhoofdsholten en oren kan komen. Daarom is het beter de neus niet te hard te snuiten of beter nog, op te halen.

Hoewel de werkzaamheid van stomen nooit is bewezen vinden sommige mensen dat het bij verkoudheid verlichting geeft. Ook het toevoegen van producten als menthol, kamfer of kamille kan prettig aanvoelen. Een inhalator kan hierbij een handig hulpmiddel zijn. Voor jonge kinderen is stomen af te raden. De stoom kan te heet zijn en producten als menthol of kamfer kunnen bij kinderen tot twee jaar leiden tot ernstige benauwdheidklachten.

Verder is het een kwestie van uitzieken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er ziek van wordt (koorts), en het niet overgaat met de gebruikelijke middeltjes, is een bezoek aan de huisarts en mogelijk KNO arts geen overbodige luxe.

Slijm kan namelijk ook cysten veroorzaken in je bijholten. Dat kan mogelijk gaan ontsteken. Je KNO arts kan besluiten om de holten middels bijvoorbeeld een kaakspoeling te reinigen óf operatief te verhelpen.

Nieuw in Europa, maar al eeuwen bekend in Azië is het gebruik van een zogeheten neti-potje. Het is een soort theepotje / gietertje voor je neus, waarin je in handwarm water zout oplost en zo je neusholten spoelt. Dit kan geen kwaad, kan dagelijks en zorgt voor een buitengewoon fris gevoel. ik heb er zelf positieve ervaring mee. Ik gebruik het regelmatig en zéker als ik verkouden ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat spoelen met zout water werkt inderdaad prima. Maar in plaats van zo'n "gieter" kun je in de apotheek of bij de (betere) drogist ook gewoon een flesje Physiomer Normal Jet kopen. Veel duurder, da's waar, maar het heeft hetzelfde effect en is wat "gebruikersvriendelijker": http://www.beslist.nl/products/gezond_mooi/gezond_mooi_560760_560758/c/merk~252126
de cinuforce tabletjes van dr Vogel helpen goed, de tabetjes onder je tong laten smelten werkt beter dan de tabletjes doorslikken.