Hoe sterk is een schok bij Cardioversie?

Binnenkort moet mijn vader zijn hartritme laten herstellen d.m.v. cardioversie, waarbij je door de cardioloog een schok krijgt toegediend onder narcose waardoor je hart weer een goed ritme oppakt.

Ik werk zelf dagelijks met AED's en die schokken variërend van 150J tot 360J, maar dat is bij een hart wat ventrikel fibrillatie vertoond.

Bij cardioversie krijg je dus ook in het ziekenhuis een schok en ik was benieuwd hoe sterk die schok is. Ik kan het niet direct terugvinden op internet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

https://www.mcslotervaart.com/sites/.../SLZ9238%20Elektrische%20cardioversie.pdf
Elektrische cardioversie. INLEIDING ... Cardioversie is het omzetten van een hartritmestoornis in een normaal .... Meestal is dat 200 Joule.

Zie ook:
https://www.mcslotervaart.com/sites/default/files/SLZ9238%20Elektrische%20cardioversie.pdf
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet! Bij mij is het verleden week gebeurd. Ze brachten me om vijf voor elf in slaap en om kwart over elf werd ik weer wakker. Lekker roezig gevoel en om twaalf uur kon ik na een boterham en een kop koffie weer naar huis.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ah ik pakte hem verkeerd op. Dacht dat de vraagsteller zich zorgen maakte over of zijn vader pijn zou lijden.