Enkel schiet een soort van op slot, zie beschrijving?

Hoi,
Ik heb vaak dat mijn enkel een soort van op slot schiet. Ik kan dan nog wel lopen, maar zodra ik me voet als het ware naar me toe wil trekken, doet dat enorm veel pijn aan mijn achillespees, ook als ik loop voel ik druk op me enkel/achillespees, en doet het pijn. Trap lopen is dan ook een ware hel, als ik dat moet doen. Weet iemand wat dit kan zijn, en hoe dit kan komen, en hebben meer mensen hier last van? Ik ben al een keer naar de dokter geweest, die heeft toen aan een enkel gekeken of mijn achillespees te kort was, dat was toen niet, maar aan me andere enkel waar ik juist last sinds een tijdje, heeft hij niet gekeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
*juist last sinds een tijdje heb,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

De klachten die je noemt heb ik ook gehad: het bleek een ontsteking te zijn. Maar dat wil niet zeggen, dat dit bij jou ook het geval is natuurlijk.
Dus het lijkt me verstandig de huisarts met een bezoekje te vereren ;-) en je beide voeten eens goed te laten bekijken. Dat klinkt misschien flauw, maar hij/zij is de enige, die iets zinnigs kan zeggen over jouw probleem.
Succes!