Ik heb sinds een valpartij (vorige week) soms last van mijn onderrug en mijn stuitje. Moet ik mij zorgen maken?

Vorige week op oudjaarsdag ben ik 's morgens hard op mijn stuitje gevallen door ijzel op de stoep.
Op het moment dat het gebeurde kon ik bijna niet opstaan en had ik heel veel pijn.
Die pijn trok binnen een minuut weg naar een zachte zeurende pijn.

De dag daarna had ik er bijna geen last meer van. Paar dagen daarna begon het weer, ik kan soms nog geen 200 meter lopen, en soms (zoals gister) een hele dag lopen zonder problemen.

Moet ik mij zorgen maken? Of meer rust nemen?

Toegevoegd na 2 dagen:
Mag ik dan ook niet meer fitnessen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Vallen op je stuitje is een pijnlijke gebeurtenis. Aan een geneusd of gebroken stuitje is niets te doen. De pijn duurt maanden en gaat nooit voor 100% weg. Niet dat je er echt last van hebt later, maar bij bepaalde gebeurtenissen zul je het weer voelen.
De val kan ook je onderrug beschadigd hebben. Bij twijfel toch even langs de huisarts gaan en eventueel een foto laten nemen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Je mag alleen fitnessen als je geen pijn voelt. Je lichaam is een prachtig instrument en geeft op tijd signalen af als er iets aan de hand is. Je moet hier wel naar luisteren. Misschien heb je op de club een fysiotherapeut rondlopen. In dat geval zou ik die raadplegen. Zo niet, dan luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het beste is om gewoon even langs de huisarts te gaan, je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even langs je huisarts dan heb je zekerheid.
daarnaast zou ik mij niet zon zorgen maken want als je op je stuitje valt kan je daar nog heeeeeeeeel lang last van hebben.
ik heb wel langer dan een half jaar er last van gehad, zo heftig dat ik niet eens kon zitten, maar was niks aan de hand.
wel ff langs je huisarts gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sluit me aan bij de vorige reacties. Even langs de huisarts. Die zal in ieder geval evn kijken/onderzoeken.

Maar wat belangrijk is: je klachten staan dan in ieder geval met datum in je dossier. Het is een vervelende plek, dat stuitje. Je weet nooit wat voor naweëen je hiervan nog kunt krijgen. Dan kan de arts verband leggen tussen nieuwe klachten en deze valpartij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij aanhoudende klachten is het altijd raadzaam een huisarts te raad plegen.
Een week later nog last hebben van een nare valpartij is echter reden om ongerust te zijn dat kan weleen aantal weken duren voordat het helemaal over is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger deed ik aan kunstschaatsen en daar val ik best vaak op mn stuitje, maar een keer deed het super veel pijn, bijna hetzelfde als bij jou, misschien heb je daar een blauwe plek, een week daarna had ik er geen last meer van.
Xxxxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hee,
erg vervelend maar ik zou me weinig zorgen maken, eventueel kun je een keer naar de huisarts maar je stuitje kan behoorlijk lang last geven zonder dat er iets gebroken is. Misschien is het gekneusd maar al zou het zo zijn valt er helaas weinig aan te doen.

Blijft de klacht aanhouden zou ik toch even naar de dokter gaan.