Wratten operatief laten weghalen, kan dit?

Ik heb een hardnekkige wrat onder mijn voet. Deze gaat maar niet weg met aanstippen en er verschrikkelijk stinkend spulletje erop smeren. Als ik er geen last van had dan maakte me het niet heel veel uit. Ik heb er met turnen wel last van, weet iemand daarom een oplossing ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Je kan een wrat zeker operatief weg laten halen. Maar ik zou eerst andere mogelijkheden proberen. Ik zelf heb het operatief weg laten halen, en het was heel pijnlijk. Je krijgt 3 spuiten onder in je voet, en de chirurg begint dan de wrat eruit te snijden. Als de wrat eruit is gehaald, hou je een ronde open wond over. Die moet uit zichzelf dicht groeien, en dat duurt weken. Als het weg stippen bij de huisarts niet lukt, omdat de wrat te diep zit. Zou ik naar een podotherapeut gaan om een zooltje aan te meten, met op de plek waar de wrat zit een gaatje erin. daar valt de wrat dan in, en is de druk met lopen van je eigen gewicht minder op de wrat. Dat geeft ook heel veel verlichting. Ik wens je heel veel succes met het maken van je keuze's, maar mijn mening is wegsnijden echt als laatste redmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de reactie!

Andere antwoorden (5)

ik heb er ook nog wel eens last van, ga naar de dokter, die heeft een zogeheten wrattenspreekuur waarin een assistente de wrat bevriest, heel makkelijk en snel en vrijwel pijnloos, als de wrat groot is zou het in 1 keer niet genoeg zijn en herhaal je het simpel. bij mij viel hij er simpelweg gewoon af :]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt misschien een beetje raar maar ik zou hypnose proberen. Ik (en mijn zus ook) hebben allebei ontzettend last van wratten gehad en ook alles geprobeerd, maar het ging maar niet weg. Toevallig kende mijn moeder een hypnotiseur en die heeft door mij in hypnose te brengen (ong. 8x) mijn wratten laten verdwijnen. Dit is nu 5 jaar geleden en bij mijn zus ook zoiets en ik heb nooit meer ook maar één wrat gekregen. Aanrader dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon het wrattenspreekuur. Ook ingegroeide wratten reageren goed op de stikstofbehandeling en komen omhoog. Je kan wel een paar dagen niet goed kunnen staan op je voet. Maar moet je ervoor over hebben, lijkt mij. Het is heel pijnlijk, zo n wrat onder de voet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kind had ik ook een hardnekkige wrat onder mijn voet. De kinderarts adviseerde toen om met mijn voet 6 weken lang elke ochtend 10 minuten in mijn eigen ochtend-urine te gaan staan. Klinkt een beetje vies, maar na 6 weken was wrat weg.

Uiteraard mag je na je "voetbad" je voer wassen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vroeger had ik heel erg veel last van wratten.=(
Je mag het zelf niet wegknippen ,dan gaat het groeien als een bom! Word steeds grooter en grooter. dus niet knippen!

Als je ergs vermoed dat er een wratje begint te groeien,zou ik meteen met een speciale wratten stick uit een drogist aan stippen.Of naar een huisarts gaan.Hoe hoe groter je wrat word hoe moeilijker weg te halen.

Een wratten stick uit de etos (paarse verpakking) werkt best wel goed.Je moet wel 2x per dag aan stippen.Kwestie van geduld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar mijn geduld is op. Ik loop al meer dan een jaar rond bij de dokter. En daarom heb ik geen zin meer om daarheen te gaan. Ben dinsdag voor het laatst geweest. Voelde er niks van en het heeft geen effect gehad. Zo schiet het niet op?