Volgens de internist ben ik chronisch vermoeid. Kan dit de oorzaak zijn van dat ik om de week grieperig voel?

En dat ik zo makkelijk een griepje op kan lopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Wie chronisch vermoeid is heeft in elk geval minder weerstand en dan is er vlug wel een of ander griepje of verkoudheid opgedaan.
fremar
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Waarom die -? Compensatie+ van mij ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Aan het antwoord is niks mis
Natuurlijk, dat kan makkelijk.Je hebt weinig weerstand als je vermoeid ben.
Misschien moet je ook wel extra vitamine slikken.
Je heeft hier toch wel met de dokter over gesproken??
Je zal om weer op krachten te komen toch je levens wijzen ook moeten aanpassen,je kan zo natuurlijk niet doorgaan met die vermoeidheid.Dat sloopt je op de lange duur.
Ik wens je snel genezing
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Waarom die -? Compensatie+ van mij ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ook van mij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Min is niet van mijn, maar iets wat chronisch is kan je niet van genezen, verder is het niet zo dat je levenswijze de oorzaak hoeft te zijn van chronische vermoeidheid en het slikken van vitamine zal dan echt niet helpen, net zo min als op tijd naar bed, voldoende beweging en gezond eten ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad is mijn levenswijze niet het probleem. Ik probeer altijd zo gezond mogelijk te leven. Echter is dit wel een logisch antwoord, maar helaas zit alles niet zo simpel in elkaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets dat chronisch is kun je inderdaad niet genezen, maar je kunt wel (misschien tijdelijk) van de klachten afkomen.
De vraag is hier alleen..hoe !?
Ik neem aan dat je bedoeld dat je internist heeft gezegd dat je CVS/ME hebt?? Mijn broer heeft dit ook, en heeft wekelijks last van griepklachten of echt de griep te pakken,mede door verminderd weerstand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Het is één van de vele klachten bij het chronisch vermoeidheidssyndroom:

Griepachtige klachten die af en toe de kop opsteken, met keelpijn en pijnlijk gezwollen lymfeklieren.
Verstoorde lichaamstemperatuur met nachtelijk zweten, koude lichaamsuiteinden (vingers, tenen) en soms ook lichte koorts en rillingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste bedankt voor je goede antwoord!
Maar wat versta je onder af en toe? Want ik heb het af en toe best wel vaak snap je.