Hoe komt het dat je licht in je hoofd word, als je ergens krachtig op blaast?

soms heb je het wel eens als je hard op een toeter, trompet of ballonen op blaast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

Door meer te ademen dan nodig is, daalt het CO2-gehalte van het bloed. Het wordt daardoor minder zuur. Dat veroorzaakt het lichte gevoel.
11 jaar geleden
volgens mij kon het komen omdat er minder zuurstof in je bloed komt (dus bij je hersenen) daarom kan het ook zijn dat als je echt te ver doorgaat (bijv. rubberboot opblazen) je kunt flauwvalt
hoop dat dit hielp :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
o kan maar zo ik wist alleen dit nooit geprobeerd :)