Kan het stoppen van levoceterizine jeuk veroorzaken?

Ik nam 5dagen na elkaar levociterizine, ik ben er al 3dagen mee gestopt en nu ervaar ik jeuk over mijn hele lichaam. Het is echt onverdraaglijk. Is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Pieterke
3 jaar geleden
Is jeuk ook de reden dat je met Levoceterizine bent begonnen? Het is een anti-allergiemiddel. Als je daarmee stopt kunnen de klachten waarvoor je ze hebt ingenomen weer terugkomen.

Antwoorden (1)

Stoppen met levocetirizine kan geen jeuk veroorzaken, maar de histamine die geblokkeerd werd door dit middel kan dit wel.
Bij stoppen kan jeuk optreden, ook wanneer deze niet aanwezig was voor start van de behandeling. De jeuk kan spontaan verdwijnen of soms herstart van de behandeling vereisen.
SimonV