Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

je stemming kan inderdaad uitwerking hebben op je lichaam. bij stress kan eczeem bijv. ook verergeren of je kan last krijgen van haaruitval.
toch zou ik er niet zomaar vanuit gaan. het kan ook zonneallergie zijn of een andere allergische reactie.
gebruik een jeukstillend middel (bijv. calendula). mocht het binnen een aantal dagen niet over gaan, toch even langs de huisarts. dit lijkt me zowiezo aan te raden als je je depressief voelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat kan zeker. Stress en depressie kunnen jeuk veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van depressief zij weet ik t niet, maar extreme stress zou heel best jeuk kunnen veroorzaken

Dofa
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan! Problemen in je hoofd, kunnen lichamelijke reacties veroorzaken. In vaktermen is die jeuk dan psychosomatisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zijn algemeenheid heb ik altijd begrepen dat stress jeuk kan verergeren, maar dat er vaak een onderliggende oorzaak is. Zoals een bestaande allergie, of andere huidziekte. Denk dat het verstandigst is een arts, liefst dermatoloog te raadplegen.
Gebruik je soms St. Janskruid tegen je depressie? Dat kan wel eens jeukende uitslag als bijwerking hebben.

Maar aan de foto te zien denk ik dat je zonneallergie hebt.
Het gaat niet altijd weg als je uit de zon gaat.
Ik heb er ooit weken mee gezeten. De jeuk was niet meer uit houden. Uiteindelijk ben ik naar de arts geweest en moest ik anti histamine tabletten nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding