Wat doen doktoren bij een inwendige bloeding?

Bijvoorbeeld door een klap (door een willekeurig voorwerp/val) in de buik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Antwoorden (4)

opereren en inwendig hechten. men zal eerst onderzoeken waar de inwendige bloeding zit, zodra dit is vastgesteld zal de chirurg direct de bloeding proberen te stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke. Moet de patient lang in het ziekenhuis blijven daarna? Een vriendin van mij heeft dit gisteren om half acht gekregen. Het was geen ernstige bloedung kreeg ik te horen. Maar ik wil zo graag weten of ze het ziekenhuis snel kan verlaten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ach jeetje, wat heftig jah! Dat is erg moeilijk te zeggen hoor, elk lichaam is anders en een operatie kan bij de een enorm veel complicaties (misselijk, infecties, na bloedingen) veroorzaken terwijl de ander na een uurtje alweer loopt. Maar als het een ernstige bloeding was, zal ze waarschijnlijk pas weer naar huis mogen als de bloedwaarders hb weer wat omhoog komen, al dan niet normaal zijn. En dat duurt meestal een dag of 4 a 5.
Ga maar van een weekje ziekenhuis uit..... bron In de Verpleging geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke.. Oh Dan moet ik vandaag maar eens een kijkje gaan nemen in het ziekenhuis..
Bij een inwendige bloeding wordt er in eerste instantie vocht gegeven om shock te voorkomen. Daarna wordt er een echo van de buik gemaakt voor een eerste inschatting. (als de buik niet bol en strak glimmend staat, want dan gaat meteen het mes erin) Vaak komt daarna nog een scan en zo nodig wordt de bloeding operatief gestopt. Maar lang niet altijd, soms laten ze het eerst zo, want het gelekte bloed word weer door het lichaam opgenomen/verteerd omdat het steriel is (in het lichaam gebleven) en de bloeding in sommige gevallen vanzelf weer stopt en een operatie dan meer risico's mee brengt (infectie ,hartfalen) dan het bloedinkje zelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!! Ik hoop echt dat m'n vriendin er weer snel bovenop komt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoop het met je mee! Mag ik vragen wat haar overkomen is? Ze is toch niet bewust hard geslagen in haar buik toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is bewust geslagen in haar buik ja. Ik maak me zo'n zorgen want ik krijg nu net te horen dat ze ongeveer 2 weken zwanger is... Als dit maar goed komt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verschrikkelijk allemaal! Heeeeel veel sterkte!!
Dat ligt aan de ernst van de bloeding. Bij een miltruptuur ontkom je niet aan een operatie omdat je anders doodbloedt. Bij een vermoeden van zo'n beschadiging wordt meestal een echo gemaakt om de diagnose vast te stellen. Kleine bloedinkjes genezen vanzelf meestal wel maar als je op de eerste hulp verzeild raakt na een ongeval met stomp, inwendig buikletsel wordt het toch al gauw opereren om de schade operatief te herstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan verschillend zijn per bloeding en persoon.Het kan zijn dat het goed in de gaten word gehouden en word aangezien.Soms is operatief ingrijpen nodig of medicatie.