Hoe kom je het beste af van een kalknagel.

Inmiddels al van alles geprobeerd, tegenwoordig ben ik bezig met Mycosan. Iemand ervaring? Of tips?

Toegevoegd na 3 dagen:
Daar ben ik het ook mee eens dat echt medicijnen niet altijd werken. Op dit moment ben ik bezig met Mycosan, maar heb daar ook mijn twijfels over. Dat heb ik voor twintig euro bij de kruidvat gekocht. Misschien maar in combinatie van een voetbadje azijn en detol naderhand, met nog eens de mycosan. Ik loop er al jaren mee en het is ook maar 1 nagel (wat ook al jaren zo is)

Kalknagelolie streep ik helemaal weg van de natuurwinkeltjes, volgens mij was dat Dr. Fix, nou dat werkt voor geen meter wat ik achteraf ook las op forums dat dit bij niemand echt werkt. Maar ja ook weer een tientje voor een potje.

Ik heb een beetje het gevoel dat we door dat soort medicijnen uitgebuit worden, want ze kosten veel en veel mensen hebben last van een kalknagel, maar komen er ook bijna niet vanaf, of ligt dit nu aan mij ..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Kimath
12 jaar geleden
Ik kreeg pillen van de huisarts, lange kuur, maar het hielp goed.

Het beste antwoord

Schimmelnagels, ook wel kalknagels genoemd,ontstaan door dezelfde schimmels, zogeheten dermatofyten, die ook voetschimmel ('zwemmerseczeem') kunnen veroorzaken.
De schimmelnagel is vaak moeilijker te behandelen dan de voetschimmel. Omdat de schimmel meestal aan de onderkant van de nagel zit, en dus slecht bereikbaar is voor medicamenten, is de schimmelnagel lastig te behandelen. Keratine - de belangrijkste bouwstof van de nagel - is vrijwel ondoordringbaar voor de meeste anti-schimmel-preparaten, die vaak in de vorm van een crème of een zalf worden toegepast. Tegenwoordig zijn er ook anti-schimmel-middelen beschikbaar die van 'binnenuit' werken.
Dit anti-schimmelmiddel is alleen via de huisarts op recept te krijgen vermoed ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie ik ga er eens mee naar de huisarts.

Andere antwoorden (7)

Geen idee ik zou het ook wel graag willen weten. Wat ik wel weet is een pedicure maar daar moet je dan heel vaak naar toe met de nodige kosten die niet vergoed worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts en die schrijft jou een kuurtje voor .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan eens proberen om de kalknagel elke dag te baden in azijn. Het is een goedkoop en efficiënt middel. Werkt goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetjes door onwetendheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
belachelijke volkomen onterechte minnetjes!!!
want oh, oh, oh, als het eens niet de traditionele pilletjes van de dokter is, dan is het waardeloos, alternatief en zelfs soms zweverig.
Een azijn badje kost 10 cent!!
En het werkt!
Dus van mij een dikke plus!
Cryofiel
12 jaar geleden
Azijn werkt alleen bij *sommige* kalknagels. Afhankelijk van de oorzaak en vooral van de plek waar de schimmel zit. Je kunt het dus best proberen, want het kan geen kwaad. Maar het werkt beslist niet altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Cryofiel: Dat schrijf ik toch: "Je kan eens proberen..." Dank je voor het +je, Ed! ;))
Cryofiel
12 jaar geleden
@Siska, ik zat te twijfelen of ik mijn toevoeging moest schrijven. Ik heb besloten een reactie te geven vanwege je laatste twee zinnen: je zegt daarin dat het een (goedkoop en) efficiënt middel is, en dat het goed werkt. Dat klopt in z'n algemeenheid niet. Toen ook Ed schreef dat "het werkt", vond ik dat ik een kanttekening moest maken. SOMS werkt het. Dat wel. Je kunt het proberen, dat ook. Maar meer dan dat is het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Siska, vergeten wordt in dit soort discussies, dat reguliere medicijnen ook vaak maar gedeeltelijk en soms zelfs niet werken, omdat dit probleem ook met de weerstand van je lichaam heeft te maken.
Zag van de week een reclame op T.V. die vertelde, dat een paar keer aanstippen al voldoende was en na enkele weken was het probleem van kalknagels over, ze suggereerde dus dat na enkele weken geen kalknagel meer was, terwijl het heel erg lang duurt, voordat een zieke nagel geheel is vervangen door een gezonde.
Cryofiel
12 jaar geleden
Reguliere medicijnen werken ook niet altijd. Dat wordt dan ook ruiterlijk erkend. Zij zijn tenminste niet zo onrealistisch om te zeggen "werkt goed" wanneer dat niet altijd zo is. Wat dit overigens met een reclame te maken heeft, begrijp ik niet. Wil je nu zeggen dat al die reclames van Dr. Vogel onzin zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja daar ben ik het ook mee eens dat echt medicijnen niet altijd werken. Op dit moment ben ik bezig met Mycosan, maar heb daar ook mijn twijfels over idd. Dat heb ik voor twintig euro bij de kruidvat gekocht. Misschien maar in combinatie van een voetbadje azijn en detol naderhand, met nog eens de mycosan. Ik loop er al jaren mee en het is ook maar 1 nagel (wat ook al jaren zo is) Kalknagelolie streep ik helemaal weg van de natuurwinkeltjes, volgens mij was dat Dr. Fix, nou dat werkt voor geen meter wat ik achteraf ook las op forums dat dit bij niemand echt werkt. Maar ja ook weer een tientje voor een potje. Ik heb een beetje het gevoel dat we door dat soort medicijnen uitgebuit worden, want ze kosten veel en veel mensen hebben last van een kalknagel, maar komen er ook bijna niet vanaf, of ligt dit nu aan mij ..
Cryofiel
12 jaar geleden
Toch maar een echt medicijn halen bij een echte arts, zou ik dan zeggen. Die zijn vaak specifieker en potenter dan de zelfzorgmiddeltjes die je bij de Kruidvat koopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik zou zeggen, Cryofiel, schrijf die raad dan beter in een antwoord op de vraag...
Cryofiel
12 jaar geleden
Nee, alle antwoorden zijn al gegeven. Dit toevoegen heeft geen meerwaarde. Ik reageer slechts op wat hier wordt gezegd. Dat mag, toch?
Of het echt werkt ?ik hoor vaak ,het is gek en niet echt hygiënisch ,je eerste ochtend plas ! Of wat al geschreven is een kuur Vd dokter ,die zalfjes Vd drogist zijn wel oke maar niet voor echte kalk nagels ,wel goed om straks indien het over is na het zwemmen of sporten preventief te smeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoorde toevallig afgelopen weekend in de drogist een andere tip: elke week deppen met Dettol. Dat is te koop bij elke drogist en het schijnt schimmels te doden. Ik heb het nog niet geprobeerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere dag aanstippen met tea tree oil, zou ook prima moeten helpen.
Maar trek er maar een jaartje voor uit, voordat de gehele nagel is vervangen door een gezonde nagel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, tea tree oil heb ik ook al veel horen vernoemen tegen kalknagels.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had laatst wat sites opgezocht over het gebruik van azijn tegen kalknagels, kwam toen ook op een forum terecht en las alleen maar positieve reacties, geen enkele dat het niet bij alle aantastingen zou helpen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ah, nou, zie je wel - "dus" is het zo! Echt! Bewezen! Een forum is natuurlijk de beste bron van alle kennis die je maar in kunt denken!
Kristal
12 jaar geleden
In Nailner Repair, (zie mijn antwoord) zit o.a. ook Tea Tree Oil. Ik heb dat ook wel puur gebruikt, maar dat hielp niet zo, Misschien omdat het niet zo goed kon intrekken. In de Nailner Repair zit ook een stof die ervoor zorgt dat de oliën snel de nagel intrekken, dus geen geklieder en verspilling van olie en een mooi resultaat :)
Je hebt zeker gelijk Ed dat je er rustig een jaartje voor uit mag trekken. Het is zelfs zo dat ik heb geleerd: wanneer de nagel weer schoon is dán moet je de nagel nog een jaar behandelen zodat ook alle schimmelsporen, die je met het blote oog niet ziet, gedood hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, veel mensen schamen zich er voor met voetschimmel ( kalknagel) naar dokter te gaan, dus gaan ze zelf wel wat kopen, daar wordt dus misbruik van gemaakt!!
tea tree oil doodt bacterién en schimmels!
Dus waarom zal het niet werken.
Maar bij jou geen resultaat.
Heb het pas uitgeprobeerd met een beginnende verkoudheid, je kent dat wel, griepachtig gevoel, dikke keel, moeilijk slikken, nooit heeft er iets geholpen, zoek hier al jaren naar, maar met water met deze olie er in mijn mond spoelen, gaf direct verlichting!!
Later kreeg mijn vrouw het ook, dus weer spoelen en na twee dagen beter, toen naar onze kleindochter en schoondochter, die hadden we ook al besmet, dag er na weg!!!!
Dat waren er 5 binnen een week!!
Dus ga ik mijn eigen kalknagel die al weer een jaar of 20 oud is, ook met deze olie te lijf!
Heb ik altijd nog nailrepair achter de hand.
Cryofiel
12 jaar geleden
Zoals al gezegd: al dit soort huismiddeltjes werkt soms wel, maar soms ook niet. Het ligt eraan welke schimmel je hebt, en het ligt eraan waar die schimmel zit. Je kunt het proberen - kwaad kan het niet. In het ergste geval loop je onnodig wat langer met een kalknagel. Maar als je al 20 jaar lang een kalknagel hebt, kun je best een paar maanden lang een huismiddeltje proberen. Helpt het, dan heb je geluk gehad. Helpt het niet, zoals bij Kristal, dan kun je kiezen: of je gaat alsnog naar een echte arts om een werkzaam middel te halen, of je accepteert de kalknagel en blijft daar gewoon verder mee rondlopen.
Kristal
12 jaar geleden
Ha Ed, ja ik weet het, mensen generen zich er vaak erg voor. Ik denk zeker dat Tea Tree Oil werkt trouwens, in die Nailner Repair zit het ook, er is alleen een soort gepatenteerd transportsysteem in verwerkt dat maakt dat de olien in een 20 sec. opgenomen worden. Je nagel is dus heel snel droog na het aanbrengen. 't Is ook heel makkelijk aanbrengen. Ongetwijfeld is de pure olie makkelijker te verwerken als middel tegen verkoudheid etc. Goed idee trouwens, ik ga het ook proberen. Heb nog wat pure olie over :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal het klaar zetten bij de achterdeur. :-)
Maar stel het helpt tegen de griepvirus en de verkoudheid virus, dat heeft dan niet voor te stellen gevolgen voor de regulieren medicijnen verkoop !!!
Ik was er zelf zeer verbaast over dat het 5 x hielp!!
Bijna zeker werkt het ook tegen hooikoorts, ofschoon dit natuurlijk geen infectie is, maar als het lichaam een prikkel krijgt die sterker is dan de prikkel die de hooikoorts veroorzaakt, dan ben je er.
Ik neem hier al jaren proeven mee, met andere kruiden.
Kristal
12 jaar geleden
maar zei jij nou ook dat het tegen bacterien zou werken Ed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja inderdaad, maar dat vind ik niet eens zo bijzonder, maar bij verkoudheid heb je met virussen te maken, maar dan lijkt het ook te helpen!!
Kristal
12 jaar geleden
Ik vroeg het omdat ik last heb van bepaalde bacterien.
Ik ga het toch eens proberen...
Wat doe jij met spoelen?
Hoeveel druppels in hoeveel water? Het is zeker mooi als dat werkt bij virussen! :-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In iets minder dan een half glas water doe ik 5 a 6 druppels. inf. op internet spreekt elkaar nogal tegen, sommige spreken over meer en anderen over minder.
Als je een kalknagel is dat iets anders als wanneer je een schimmelnagel hebt. Theoretisch kan je van een schimmelnagel afkomen maar van een kalknagel niet.
Ik vermoed echter dat jij een schimmelnagel bedoelt.
En dan waarschijnlijk op een teen. Het hangt sterk van de nagel af wat het beste is om te doen. Een schimmelnagel kan wel een centimeter, of meer, dik worden.
Bij een dikke nagel zou ik zéker eerst een keer naar de pedicure gaan die dan de nagel zodanig affreest dat je een dunne nagel overhoudt. Dat is echt pijnloos. Daarna zou ik Nailner Repair gebruiken. Ik ben zelf pedicure geweest en heb daardoor een schimmelnagel overgehouden aan mijn duim. Ik heb veel gebruikt maar de Nailner Repair is het enige dat mij gewéldig goed helpt. (moet erbij zeggen dat ik nooit tabletten heb geslikt dus dat vergelijk weet ik niet). Mijn duimnagel ziet er gewoon weer goed en gezond uit.
En ook anderen aan wie ik het dús :-) adviseerde waren er heel blij mee.
Wanneer je nagel niet dik is kan je gewoon met Nailner Repair beginnen, zonder pedicure.

Het is prijzig maar je doet er jaren mee en het resultaat mag er zijn.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kristal. Ik begrijp niet dat je als pedicure zegt dat een kalknagel iets anders is dan een schimmelnagel. Ik ben géén pedicure, kan je me uitleggen waarom op de volgende site: http://mens-en-gezondheid.kwero.nl/ziekten/823-kalknagels.html staat:
"Schimmelnagels, ook wel kalknagels genoemd,ontstaan door dezelfde schimmels, zogeheten dermatofyten, die ook voetschimmel ('zwemmerseczeem') kunnen veroorzaken."
Kristal
12 jaar geleden
Bij een kalknagel is je nagel grijs, dof en hoeft er geen sprake te zijn van ook maar enige schimmel. Het ontstaat vaak door een letsel of stoten. Overigens gaat dat vaak wel samen met schimmel doordat de kalknagel weinig weerstand heeft tegen schimmels. Maar een kalknagel hou je, dat is een kwestie van dunner frezen en bijhouden.
Een schimmelnagel, daar kan je vanaf komen. Wat betreft de site,
Kalk- en schimmelnagels worden erg vaak verward maar zijn echt verschillend.
Zo staat ook dat de schimmel zich aan de onderkant van de nagel bevindt, dat kan, maar ik heb evenvaak gezien dat de nagel door en door met schimmel verziekt was, dus ook bovenop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een jaar geleden heb ik m´n teennagels aan de huisarts laten zien. Hij concludeerde: schimmel. Een middeltje voorschrijven wilde hij niet, hij vond de bijwerkingen te nadelig. Die pillen verzwakken je immuunsysteem behoorlijk. Dus aan de slag met tea tree olie. En nu zijn er nog maar 2 van de 10 nagels lelijk!
Het duurt idd een tijd voor je resultaat ziet, het ongezonde deel nagel moet er helemaal uitgroeien.
Gewoon volhouden. (ik tip het ong 1 à 2 keer per week aan met een wattenstaafje, goed langs de nagelriemen en aan de onderkant van het uiteinde van de nagel)
Kristal
12 jaar geleden
ja inderdaad Hibiscus, dat is het vervelende, de bijwerkingen van reguliere middelen doen dat inderdaad. En als je immuunsysteem verzwakt is ben je weer vatbaarder voor (o.a.) een nieuwe schimmelinfectie... Mooi dat Teatree oil zo goed hielp! Valt me mee dat het met 1 a 2x per week lukt!