wat veroorzaakt de pijn op mijn borst?

Ik heb al een paar maanden last van een drukkend gevoel op mijn borst. (even voor de duidelijkheid : ik ben een jongen. Het gaat dus niet om borsten!). 's Ochtends voel ik het het heftigst. Maar als ik wat drink voelt het al wat minder. Ik voel het nog wel, maar minder. Ik heb er ook de hele dag door last van. Het is vooral bij het inademen. Het is een licht drukkend irritant gevoel. Alsof er de hele tijd iemand tegen mijn borst aan leunt. Wat kan deze last veroorzaken? En is dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik ken het gevoel. Ik heb het ook gehad. Het word veroorzaakt door een ontstoken slokdarm. Dit komt door een slecht sluitende maagklep. Daarom heb je smorgens de meeste last omdat je dan gelegen hebt en maagzuur vrij in je slokdarm kan lopen.
Het is makkelijk te verhelpen dus ga gewoon naar de huisarts.

Heb je ook last van vaker een vol gevoel en oprispingen?