Het licht er een beetje aan of je een man of vrouw bent en wat de reden is van de kaalheid. Bij mannen komt het vaak voor door gevoeligheid voor testosteron, waarbij testosteron omgezet wordt in het enzym DHT. Dit DHT zorgt voor de haaruitval.

Het lijkt me onhandig om dit aan te pakken omdat je dan testosteronremmers moet gebruiken en dat lijkt me voor een man niet wenselijk.

Haartransplantatie is meestal wel succesvol (zie Gerard Joling), maar is duur en moet herhaald worden.

In bijgaande nieuwsbrief een zeer uitgebreid overzicht.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb er zelf ook last van en laat mijn haar vooral superkort knippen (milimeteren). Dit voorkomt de uitval niet, maar de kale plekken vallen veel minder op. Ook de grijze haren vallen dan niet meer op. Geen bestrijding, maar ik vind dit voor mezelf voldoende. In shampoos geloof ik niet zo en een haartransplantatie zit er finincieel niet in.

Toegevoegd na 4 minuten:
filmpje (journaal 2009): http://www.youtube.com/watch?v=U7Ed4dNf2Oc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor de spel- en typefouten ;o(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pffff typfouten ;o(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had je je dag niet qua typen, Som? Ben ik niet gewend van jou :-)

Andere antwoorden (7)

door haartransplantatie te doen, ze verkopen al jaren troep om het te bestrijden. maar niks werkt.

oorzaken van kaal worden:
Je moet een zekere erfelijke aanleg hebben.Wanneer kaalheid in de familie voorkomt, zal jij het waarschijnlijk ook eerder krijgen.

Veroudering speelt een rol.

En het hormoon dihydrotestosteron (DHT) heeft ook invloed. Dit hormoon wordt gevormd uit het mannelijke geslachtshormoon testosteron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar is niets tegen te doen je wordt gewoon op den duur kaal {niet allemaal natuurlijk}
maar zo erg is dat toch niet het hoort bij het leven en het ouder worden net zoals rimpels
je kunt idd haartransplantatie laten toepassen maar een natuurlijke manier van het tegengaan is er niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Fransen hadden vroeger een radicaal middel tegen kaalhoofdigheid: De guillotine.

Ik zou de oplossing liever zoeken in gezonde voeding.
Vitamine A en B zijn heel gunstig voor gezonde haargroei, alsmede ook het eten van voldoende eiwitten.

Verder: denk eens na over de sjampoo die je gebruikt.
Kijk eens naar de ingrediënten. Het komt er veelal op neer dat je gewoon benzine op je hoofd gooit.

Voor sjampoo en al die andere troep geldt: als je het niet kunt eten, is het waarschijnlijk niet gezond voor je.

Ik weet niet of je elke dag je haar wast met sjampoo, maar zo ja, beperk dat eens tot 1x per week, en was je haar gewoon alleen met water. Spoel de stof, geur en/of luchtvervuiling er uit, en was nog maar 1 x per week met sjampoo, of alleen met sjampoo als je ergens op visite gaat.

Water: het beste geneesmiddel dat er bestaat op deze planeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kaalheid op de kruin, daar je wel iets tegen doen. Men neme Proscar. Proscar zijn pillen van 5 mg voor de prostaat. Maar als je 1 mg per dag neemt heeft dit effect op de haargroei van je kruin.
Met zo'n pillensnijder snij je zo'n Proscar pilletje in vieren en neem je per dag 1 mg.

Proscar pillen kun je ook in 1 mg kopen maar die rotzakken verdubbelen de prijs dan. Ben je slim dan koop je dus de Proscar van 5 mg en dat scheelt enorm in de prijs.
Zelf bestel ik het via internet voor 35 euro. Deze Tip heb ik uit het boek van 'De houdbare man' en werkt goed.
Je kunt ook naar het haarforum gaan voor meer info over haarproblemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt niet te bestrijden. Troost je maar met het volgende raadsel: wat zou je voor geen geld van de wereld willen hebben, maar als je het eenmaal hebt zou je het voor geen geld van de wereld kwijt willen? Antwoord: een kaal hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb minoxidil gebruikt rond mn 20e (ben nu 44) en ben daarna nooit meer een haar verloren. Heb nog behoorlijk veel haar, terwijl mijn twee jongere broers en vader vrijwel kaal zijn. Of het suggestie, mazzel of misschien toch het spul is, ik zal het nooit weten....
14 jaar geleden
Vitamine B pillen slikken. Dit schijnt te helpen bij haaruitval.