Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel calorieën zitten er in een volledige kokosnoot (exclusief melk)?

Ik kan het alleen vinden per 100 gram, maar ik weet niet hoeveel gram een complete kokosnoot is (zonder buitenkant en melk)

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik weet dat niet elke noot even groot is, maar een schatting is ook prima, ik heb het over de noten van de AH die zijn allemaal ongeveer even groot

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kokosnoot kopen en wegen.
Melk er uit laten lopen.
Schil er af halen.
De kokos wegen.
Rekenen.................en voila!

Toegevoegd na 11 minuten:
Leg bij de AH 10 kokosnoten op de weegschaal en verdeel het verkregen gewicht door 10 en je weet het gemiddelde gewicht van een kokosnoot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lijkt me een juiste conclusie +1

Andere antwoorden (3)

Er zijn grote en kleine kokosnoten, dus daar is moeilijk antwoord op te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat komt omdat een cocosnoot niet 1 speciaal gewicht heeft. Het is een natuurproduct. Dus zelf wegen en dan uitrekenen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Behalve met de grootte heeft het gewicht ook te maken met de rijpheid. Hoe jonger de kokosnoot, des te meer wat er er in zit. Hij zal dus lichter zijn. Hoe rijper de kokosnoot, des te meer melk erin zit. Hij zal dus zwaarder zijn.

Een kokosnoot vol melk kan wel 2,5 kg wegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing