Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het ergste virus dat een mens kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe het heet, maar het kan aanschouwd worden tijdens de 3 dwaze dagen van de bijenkorf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het egoïsme virus, vind ik zeer gevaarlijk

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De meningen lopen hierover uiteen, onder de kandidaten bevinden zich:

Ebola en andere virussen die bloedvloeiing veroorzaken
Retrovirussen zoals HIV,
Hepatitis B,
Arbovirussen zoals St. Louis Encephalitis,
West-Nijlvirus,
en gemuteerde nieuwe soorten Influenza waarvoor we geen immuniteit of vaccins hebben.

Meest erge virussen in de geschiedenis (meeste aantal doden):
Polio,
Pokken,
1918 Spaanse griep,
Seizoensgriep

De reden dat deze lijst zo divers is, is de aard van het virus. Zo kunnen ziekten zoals Ebola zich moeilijk verspreiden in welvarende landen wegens hygiëne. SOA's zoals HIV en Hepatitis B kunnen zich echter wel in welvarende landen verspreiden, wegens onze 'menselijkheid'. De Influenza verspreid zich het makkelijkst van allemaal, maar is (nóg) niet zo dodelijk. Het gaat er maar net om wat jij als persoon het ergste virus vindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kan elk virusje je eronder krijgen, als je conditie maar slecht genoeg is. Ik vind het Ebolavirus misschien wel één van de onaangenaamste:
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle virussen die tot de dood leiden zijn erg. Ebola schijnt wel de meest heftige reacties te geven. Maar polio bijvoorbeeld is meestal niet dodelijk maar je bent wel je leven lang verlamt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gevaarlijkste virussen zijn die van de pokken, het miltvuur (anthrax) en de pest.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
HIV
ook al kunnen ze er tegewoordig je leven wat aangenamer maken
het blijft een overdraagbaar virus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aids, want daar ga je heel langzaam aan dood. Marburg of Ebola, daar ben je heel snel vanaf. Aids dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het " ik heb nooit genoeg virus" dat in de volksmond hebzucht heet.

Dat grijpt als een niets ontziende moordenaar om zich heen en maakt klein, groot, dik, dun, jong, oud, he, ho ,bi, zwart, wit, gelovig, ongelovig, mooi, lelijk, lang, klein, gezond, ongezond tot slachtoffer.
En het ergste is.. de slachtoffers beroven, vernederen, vermoorden vervolgens ook nog eens elkaar EN de niet geinfecteerden, op werkelijk mensonterende wijze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het vergeetachtigheids virus..... je droomt maar wat weg heel de dag en dan laat je bijvoorbeeld per ongeluk de sleutel aan de binnekant van je deur zitten en je kan geen kant meer op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat als je het wereldwijd bekijkt de meeste slachtoffers zijn gevallen door de griep.

Maar als je het over virussen hebt waarvan bijna niemand geneest, dan kom je uit op Ebola of het Marburg virus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een vorm van ebola die ook via delucht overdraagbaar is. Met een kortere incubatietijd en een lagere levenskans bij besmetting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hyves volges mij iedereen heeft het ik blijf er verre van!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goudkoorts.

Heeft in het verleden heel veel dodelijke slachtoffers gemaakt.

Het kan ook een ongeneeslijke ziekte zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding