Hoe vertel dat je verliefd bent op een turk als je vader een Rasist is?

mischien heb ik Rasist verkeerd gespeld, maar ik bedoel dat je turken niet mag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (15)

Beter van niet lijkt mij, maar als je echt wil eerst vragen wat hij er van zou vinden als je op een turk zou zijn. Als dat niet zo erg is gewoon zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter van niet?
Nou, het zegt meer over je vader dan over jouw voorkeur, niets van aantrekken. Hij heeft het maar te accepteren. Het is jou leven en jij maakt de beslissingen.

Verdiep je eens in de redenen waarom hij racistisch is, misschien kun je hem van gedachten veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon vertellen dat je een vriendje hebt en dat hij heel erg leuk is. en verder nog niets over nationaliteit vertellen.
uiteindelijk neem je hem gewoon een keer mee naar huis en stel je hem aan je vader voor. misschien vind je vader hem dan wel heel aardig.
en heeft hij dan wel commentaar dan zou ik me er nog niet teveel van aantrekken hij moet er misschien even aan wennen, als het tussen jullie heel goed gaat dan begint je vader dat na een tijdje ook wel in te zien.

waarschijnlijk kent je vader helemaal geen turken en kent hij alleen de vooroordelen, geef hem gewoon wat tijd om eraan te wennen. als hij ziet dat jij gelukkig bent en dat hij je goed behandelt dan komt het vast wel goed
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe oud je bent, ben je meerderjarig dan zou ik het niet eens vertellen en ik zou weggaan bij je vader, of weg uit huis of niet meer langskomen. Jij hebt wel wat met die turkse jongen, ga er dan voor. En laat je niet ondermijnen door de mening van een vader. Het is jouw leven. Ga ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt van elkaar houd ben je TROTS op elkaar. Dan ga je niet je vriendje verzwijgen of verbergen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze leeftijd is het meestal binnen een paar maandjes uit en dan heb je niemand meer geen vriendje en geen vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer negatieve kijk op de vraag. Ze weet nog helemaal niet hoe de vader gaat reageren, om dan al gelijk er van door te gaan.
De eerste stap lijkt me praten en dan een beslissing nemen.
Niet er gelijk vanuit gaan dat het een groot onoverkoombaar probleem wordt.
Vader kan wel rasist zijn, maar misschien begrijpt hij heel goed dat zijn dochter haar eigen keuze's maakt. Afhankelijk van haar leeftijd en de reden dat vader rasist is.
- van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet meteen bij je vader weggaan, eerst kijken hoe de verkering zich ontwikkelt...
Vertel je vader over de fijne, goede dingen die degene doet waarop je verliefd bent. Laat een lief briefje van diegene aan jou lezen, laat cadeautjes zien die je gekregen heb, vertel over je gevoelens voor diegene. Op een gegeven moment zal je vader vragen of je een foto hebt of wanneer je diegene eens meeneemt voor een kop koffie. Dan kun je je vader uitleggen dat diegene voor jou perfect is en jij vindt dat afkomst er niet toe doet. Als je vader van je houdt, verwacht ik dat hij je mening respecteert. Hij kan zich per slot van rekening best fatsoendelijk gedragen tegenover iemand waarvan zijn kind houdt. Wie weet valt het hem uiteindelijk enorm mee en gaat hij in de toekomst zelfs mee op vakantie naar Turkye............
Mocht je vader je relatie toch niet accepteren, dan is de volgende vraag denk ik of en hoe jij dan nog contact wil onderhouden met je vader.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet vertellen voorlopig

misschien als je vader hem een keer ziet vind hij hem toch wel aardig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pa, ik heb een nieuw vriendje hij is heel lief en hij heet Achmet.
Hij is heel lief voor me en als je echt iets om me geeft dan zet je je op niets dan voordelen gebaseerde afkeer tegen deze bevolinsgroep aan de kant en ben je blij voor mij, je weet wel, je dochter!
Jij bent ooit ook in degelegenheid geweest je eigen partnerkeus te maken zonder daarbij door mij te zijn gehinderd dus nu het mijn beurt is verwacht ik hezelfde van jou.
Misschien maakt liefde blind maar ik ziet liever bij een blinde Turk dan een bevooroordeelde vader. (als dat tenminste zo is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;)
Rascist zijn gaat heel ver, denk bijv. maar aan de Ku Klux Klan in de VS. Ik denk dat je bedoelt dat je vader het niet zo'n hoge pet heeft van de allochtonen in ons land. Om hem te kunnen peilen zou je mss eens een paar vrienden kunnen uitnodigen waaronder jouw vriend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader mag geen turken dat is heel wat anders dan rasist

gewoon vertellen,later mogen ze elkaar wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Racisme en Turken hebben HELEMAAL niets met elkaar te maken. Rassen bestaan niet en zelfs al was dat wel zo, dan nog zijn Turken geen ander "ras".

Verder:
Hoe jong ben je ?
Je gaat toch niet al je verliefdheden aan je ouders
vertellen?
Dus nee, niets zeggen.
Tot het misschien ooit een serieuze relatie wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt vertellen dat Turken in de geschiedis heel wat genocide gepleegd hebben en nog steeds volkeren als Koerden onderdrukken en pogen te verjagen.
Dit moet jouw racistische vader aanspreken....
Misschien vind hij je vriendje dan veel aardiger
Een hard antwoord, ik weet het, je speekt dan wel je vader aan op zijn eigen levenshouding.
Overigens zijn Turken geen ras,maar behoren tot de blanken, net als wij.
Veel valt er wat dat betreft dus niet te discrimineren.
Duidelijk wil ik stellen dat ik zelf tegen racisme en discriminatie ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeg het gewoon het is toch jouwn vriendje. Hij heeft gewoon pech. p.s. in de Girlz stond ook een verhaal over hetzelfde, iets om te lezen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zeggen dat je verliefd bent. Dat hij Turk is, is niet belangrijk. Je zegt toch ook niet dat je verliefd bent geworden op een Hollander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen racist, verre van dat, maar zou ook niet staan juichen als een van mijn kinderen thuis zou komen met een jongen die een ZO totaal andere achtergrond heeft dan zij, dat je eigenlijk op problemen kunt wachten. Dat KAN een Turk zijn, maar dat hoeft niet ; niet alle Turken zijn moslims, bijvoorbeeld. Het KAN iemand van een andere kleur zijn, maar ook dat hoeft niet. Maar zodra ze thuis komt met iemand die uit een volledig andere wereld komt, al is het er eentje van de zwartekousenkerk en net zo wit en Hollands als zij, dan zou ik haar dat heel, heel, heel, HEEL sterk afraden, en hopen dat ze verstandig genoeg is om zich te realiseren waar ze aan begint, vooral als het serieus dreigt te worden.

Je kunt het hem vertellen, als je ook precies weet WAAROM hij een hekel heeft aan turken, welke problemen hij verwacht en in hoeverre ze reel zijn. Wellicht zit er een kern van waarheid in zijn woorden. Anderzijds, als je nog jong bent, betekent verliefd niet meteen dat je ook moet trouwen. Ik moest zelf ook eerst door een desastreuze relatie met een totaal verkeerde jongen heen voor ik begreep wat mijn vader bedoelde. Van schade en schande wordt men wijs, zal ik maar zeggen. Het beste is als je dat doet VOOR er kinderen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stap 1. Kijken of er een leukere Nederlandse jongen is
Stap 2. Als hij er niet is, z'ovaak als je kunt zeggen dat iedereen op de wereld gelijk is, totdat hij ja zegt.
Stap 3. Zeggen dat je een Turkse vriendje hebt!

KLAAR!
Bronnen: