als ik mijn oudere vader niet bezighoud met taakjes of voor tv zet, komt hij zijn zetel niet uit en geeuwt de hele tijd of valt in slaap, waarom?

steeds geeuwen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Wat is oud?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het erg dat hij dat doet...
niko
12 jaar geleden
laat die man met rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met taakjes, het is toch geen kleuter, waarom moet jij hem bezig houden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is jouw vader eigenlijk?

Het beste antwoord

Ja, dat ken ik wel.

Mijn kinderen komen mij ook af en toe "uit laten":
Hup moeder, mee naar buiten!
Lekker wandelen verplicht.

Ik krijg ook taakjes:
Op het kleinkind passen.
Naar de bibliotheek.
Broeken korter maken.
De meest vreemde dingen repareren.

Want anders doe ik niks he.
Dan zit ik maar binnen, mij met mijn hobby bezig te houden of om 12 uur nog in pyjama en pas
om 4 uur 's middags stofzuigen: schande!

Of ik zit in mijne zetel en val in slaap.
Heerlijk.
Geeuwen doe ik ook de hele dag.
Want ik ga veel te laat naar bed: schande!
---------------------------------

En verder ga je eens goed met jouw eigen oudere vader praten: wat wil hij nog en wat wil hij niet en slaapt hij goed en voelt hij zich lekker in zijn vel???
Of maakt hij zich zorgen en vindt hij niets meer leuk?
Vraag het hem zelf.

Niet ons.
Wij kennen de man niet.

Als jij je zorgen maakt om je vader, dan stel je hem voor dat hij een keer zijn gezondheid laat nakijken.
En dan ga jij mee naar de dokter.
En dan kunnen er maatregelen genomen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
uit het hart gegrepen.+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is voor mij interessant om eens een mening van andere oudere mensen te horen, ik ken namelijk geen andere oudere mensen. Mijn moeder is al jong overleden en we zijn thuis zo geen heel goede praters als het om emoties en goed voelen enzo gaat. Leuk dat je zo uitgebreid wilde antwoorde. Mijn vader en ik zijn wel hele goeie vrienden. Gaan samen naar bewegingsles met de bal, hometrainer, loopband.
Vinden oudere mensen het niet leuk als je ze een taakje geeft? Voelen ze zich dan niet nuttig?
Groeten

Andere antwoorden (2)

Omdat hij oud is, geen zin heeft, zelfbeschikking heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is hij lichamelijk niet helemaal in orde. Gebruikt hij medicijnen?
Misschien geniet hij wel op deze manier van zijn oude dag.