als ik mijn oudere vader niet bezighoud met taakjes of voor tv zet, komt hij zijn zetel niet uit en geeuwt de hele tijd of valt in slaap, waarom?

steeds geeuwen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat ken ik wel. Mijn kinderen komen mij ook af en toe "uit laten": Hup moeder, mee naar buiten! Lekker wandelen verplicht. Ik krijg ook taakjes: Op het kleinkind passen. Naar de bibliotheek. Broeken korter maken. De meest vreemde dingen repareren. Want anders doe ik niks he. Dan zit ik maar binnen, mij met mijn hobby bezig te houden of om 12 uur nog in pyjama en pas om 4 uur 's middags stofzuigen: schande! Of ik zit in mijne zetel en val in slaap. Heerlijk. Geeuwen doe ik ook de hele dag. Want ik ga veel te laat naar bed: schande! --------------------------------- En verder ga je eens goed met jouw eigen oudere vader praten: wat wil hij nog en wat wil hij niet en slaapt hij goed en voelt hij zich lekker in zijn vel??? Of maakt hij zich zorgen en vindt hij niets meer leuk? Vraag het hem zelf. Niet ons. Wij kennen de man niet. Als jij je zorgen maakt om je vader, dan stel je hem voor dat hij een keer zijn gezondheid laat nakijken. En dan ga jij mee naar de dokter. En dan kunnen er maatregelen genomen worden.

Omdat hij oud is, geen zin heeft, zelfbeschikking heeft.

Misschien is hij lichamelijk niet helemaal in orde. Gebruikt hij medicijnen? Misschien geniet hij wel op deze manier van zijn oude dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100