Waarom word dit middel niet verder onderzocht/in de grote media gebracht?) Het is een middel tegen kanker,met goede resultaten.

http://www.vkblog.nl/bericht/232471/Gc-MAF_injecties_geneest_100%25_deelnemende_kankerpatienten_(40)_en_is_genezende_aanpak_voor_kanker%3F

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles in de wereld draait om geld.

Waarschijnlijk wordt er met de huidige behandelmethode`s meer geld verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee. Er zijn genoeg artsen die niet alleen voor het geld gaan. Er zijn duizenden gemotiveerde, onbaatzuchtige studenten die niet aan enige commerciële partij zijn verbonden, en die graag zouden meewerken aan een onderzoek naar zo'n veelbelovend middel. Als Kees Braam gelijk heeft met zijn bewering, is het een fluitje van een cent om dat te laten zien. Hij kan dat ook zelf doen, zonder daar al te veel moeite voor te hoeven doen. Een patiëntenvereniging aanspreken is zó gebeurd. Zeker weten dat daar voldoende vrijwilligers kunnen worden gevonden. Dus nee, geld is niet het motief. Als je dat zegt, denk je onterecht in complottheorieën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken die Kees Braam niet en het is ook niet zo dat ik bewust aanhanger ben van complottheoriën.
Ik ben echter ook niet iemand die alles maar voor zoete koek slikt wat me wordt voorgeschoteld door de officiele en mogelijk gecensureerde media. Heb zelf hersens gekregen om over dingen na te denken en er een mening over te hebben.
Cryofiel
14 jaar geleden
Sorry als mijn eerste reactie wellicht wat te fel is overgekomen - dat was niet de bedoeling. De strekking blijft echter overeind: er zijn meer dan voldoende mogelijkheden om onder een eventuele censuur uit te komen. Ik verwacht van Kees Braam, of van wie dan ook, dat hij die mogelijkheden gebruikt, en niet doet alsof hij een roepende in de woestijn is. Met hetzelfde gezonde verstand kun je je namelijk afvragen waarom iemand zichzelf zo graag neerzet als een dappere roepende in de woestijn die wordt onderdrukt door grote, kwade machten, terwijl er overal om hem heen een heleboel goede mogelijkheden zomaar voor het grijpen liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien lagen die goede mogelijkheden vroeger minder makkelijk voor het grijpen.
Tegenwoordig is daarin meer keus. Maar die censuur kun je zelf makkelijk uitproberen.
Verander maar eens een profiel van een politicus of iemand van het koninklijk huis, op informatiesite wikipedia. Ook al is wat je schrijft, puur de waarheid, je zult zien, dat het zo weer verdwenen is.
Cryofiel
14 jaar geleden
De censuur op Wikipedia is een bekend probleem. Je kunt echter beslist niet zeggen dat censuur op Wikipedia bewijst dat wetenschappelijk onderzoek wordt gecensureerd. Ik ga tenslotte ook niet zeggen dat mijn ouwe barrel van een fiets instabiel wordt als ik sneller probeer te gaan dan 25 km/u, en dat het "dus" gevaarlijk is als een trein sneller rijdt dan 25 km/u vanwege die instabiliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt ook veel fundamenteel onderzoek verricht en de resultaten daarvan worden wel degelijk toegepast in de medische wetenschap.

Andere antwoorden (2)

Da's heel eenvoudig. Achter de website die je noemt, zit Kees Braam. Kees Braam is nogal, eh, berucht. Hij staat niet echt bekend om de betrouwbaarheid van zijn informatie.

Hij doet wel alsof hij wetenschappelijk bezig is, maar dat is hij natuurlijk ab-so-luut niet.

Hieronder een aantal pagina's met wat achtergrondinformatie over deze beroepslasteraar en zijn beweringen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bedenk je ook dat er nooit één geneesmiddel tegen kanker zal komen.

In de volksmond wordt alles wat met ongecontroleerde celgroei te maken heeft dan wel onder dezelfde naam 'kanker' genoemd, in werkelijkheid verschillen al die kankers hemelsbreed van elkaar. De ene kankersoort kent heel andere oorzaken dan de andere. Ook het gedrag van de kanker verschilt, en ook de gevolgen.

Verschillende soorten kanker vereisen verschillende soorten behandelingen. Dat is de realiteit.

Wat Kees Braam beweert komt op hetzelfde neer als wat in de middeleeuwen werd beweerd: bepaalde marktkooplui hadden één drankje dat hielp tegen reuma, jicht, hysterie, botbreuken, maagpijn, darmkolieken, voetschimmels, gehoorproblemen en nog veel meer. Hoe geloofwaardig is dat? Waarom zou Kees Braam geloofwaardiger zijn, als hij dezelfde bewering doet?

Haarlemmer olie. Echt niet meer van deze tijd.
Cryofiel
14 jaar geleden
Heb je ook verder gelezen op die site=

Men gaat onder andere in op de methodologisch problemen van de studies uitgevoerd door dr Yamamoto. De studies waren erg klein (20 personen, en dat is idd bizar klein), en bovendien, en dat is de crux, ontvingen alle patienten standaard chemokuren, radiotherapie en operaties. Het is dus volstrekt onduidelijk wat de toevoeging van Gc-MAF betekent. De succespercentages van deze kleine studies was wel hoog (100%), maar doordat geen duidelijke klinische gegevens werd gegeven over bv het stadium van de tumor, kunnen daar geen conclusies aan worden ontleend. Het is goed mogelijk dat alleen maar "gunstige gevallen" in de studies is geïncludeerd. Verder eindigt het stuk met het volgende:

"Cancer is an extremely complex disease. In fact, it is more than 200 distinct diseases, each requiring different treatment. And the success of treatment depends on many things, including the genetic make-up of the tumour, the stage of diagnosis, and how aggressive the cancer is.

To suggest that there is a ‘magic bullet’ that cures all cancers is simplistic in the extreme."

En dat is natuurlijk de crux. Eén genezing voor alle kanker is altijd onzin.

Mijn man heeft drie soorten kanker. En krijgt drie soorten behandelingen. Met geen kans op genezing.
Maar aan indianenverhalen hebben we niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst heel erg dat je man Kanker heeft! En nee, aan indianenverhalen heb je niks.
Maar je schrijft dat er volgens de huidige behandelingen geen kans is op genezing. Dat zullen artsen dan wel verteld hebben.
Maar wat let je dan om zelf eens op onderzoek te gaan op Internet, naar alternatieve geneeswijzen? Artsen zijn ook maar mensen. Hoop verloren, al verloren zegt men wel eens.
Ga op zoek in plaats van voor zoete koek te slikken wat artsen je vertellen. Sorry, maar dat is slechts mijn goed bedoelde mening en raad. Wens jullie vooral veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Cryofiel
14 jaar geleden
Artsen hebben het meest recente, best getoetste overzicht van alle behandelmethoden en de resultaten daarvan. Alternatieve behandelingen beperken zich altijd tot een klein deel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Conan, er was hier op de site laatst een vrouw die zelf kanker had en ons `een doker`in Meppel adviseerde.
Zo zijn er ik weet niet hoeveel................ Wat dat allemaal wel niet kost aan geld en vooral aan valse hoop en ontzettend veel energie.
Ik kan me voorstellen hoor, dat als je jong bent en de hoop is verloren dat je dan alles aanpakt. Mijn man is over de 70 en hij gaat nog niet meteen dood.
Kiest voor de kwaliteit van leven.
Vaak naar het ziekenhuis, dat wel en verder zoveel mogelijk leuke dingen doen.