Wat is er aan de hand met mijn kaak?

Ik heb de laatste tijd last van mijn kaak.. iedere keer als ik aan de rechterkant kauw en dan achteraan ergens dan krijg ik pijn nét iets onder mijn slaap. Als ik echter aan de linker kant kauw dan doet het geen zeer.. Ik heb dit alleen als ik eet en heel soms.. iemand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nachtelijks knarsen kan ook een oorzaak zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Volgens mij kan alleen een (tand)arts daar antwoord op geven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf last gehad van die plek toen ik er een klap op had gekregen, je hoort dan een soort ruis op die plek. Doet het ook veel pijn als je druk zet op je wangen? (op je hand blazen zonder lucht te laten ontsnappen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk kauw je kauwgum want daar ken ik het van. Als je die kauwgum te lang in je mond houd geeft het op een gegeven moment niet meer mee en word toch hard. Als je op dat moment kauwt ontwricht je je kaak want er is geen speling en toch geef je bijtkracht. Hierdoor heb ik al een aantal keren het gevoel had dat mijn kaak uit de kom was maar ook een gescheurd gevoel onder mijn slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok dat er een wortelkanaalbehandelingetje aan zit te komen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan echt van alles zijn. Van een simpele verkoudheid die je buis van Eustachius een beetje dicht heeft gezet en vanzelf overgaat, tot een ontstoken kaak of tandwortel.

Als het langer dan een week of twee aanhoudt, of als het pijnlijk wordt, ga dan eens langs de huisarts of langs de tandarts. Die kan kijken wat er echt aan de hand is, en of het eigenlijk wel de moeite waard is er iets aan te doen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Heb je bederf kiezen in mond? Misschien kan het daaraan liggen..