is seks met parfumloze bodylotion slecht?

Het is gewoon heel fijn met parfumloze bodylotion maar nou vroeg ik me af of dat nou eigenlijk slecht is voor je vagina

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Rieneke1
9 jaar geleden
Tast condooms aan, en sowieso kan je beter glijmiddel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik slik de pil dus we gebruiken geen condooms, maar soms is dus het glijmiddel op en gebruiken we parfumloze bodylotion. Maar is dat schadelijk voor mijn vagina?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik slik de pil dus we gebruiken geen condooms, maar soms is dus het glijmiddel op en gebruiken we parfumloze bodylotion.
Poet
9 jaar geleden
Ik doe het liever met een vrouw ;-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Het evenwicht in je vagina is delicaat: de zuurgraad is van belang.
Is de zuurgraad niet opitmaal, dan ben je vatbaarder voor bijvoorbeeld schimmels. Ik zou toch zorgen voldoende glijmiddel in huis te hebben.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik zou het toch gewoon houden bij producten die ervoor gemaakt zijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Poet: ik had ook hele andere associaties bij het lezen van de vraag.. Maar bodylotion is niet erg geschikt. Vaak is het wat vettig zodat er residu achter kan blijven en de zuurgraad van de vagina kan er ook door verstoord worden. Een man zou het eventueel kunnen gebruiken bij het masturberen, maar voor de vagina is het echt niet gewenst. Er zijn genoeg producten die er voor gemaakt zijn, koop gewoon een paar flessen en zet het op je lijstje zodra je de laatste openmaakt of als er nog maar één ligt. Is het toch een keer op en kun je niet zonder, gebruik dan speeksel. Werkt niet zo goed en zeker niet zo lang als glijmiddel, maar het is in elk geval niet schadelijk voor de slijmvliezen en de zuurgraad van je vagina. Trouwens, als je het zo fijn vindt met de bodylotion, waarom vergelijk je dan niet een keer verschillende soorten glijmiddel tot je iets vindt wat minstens zo fijn is? Er zijn zoveel verschillende soorten, volgens mij moet je iets geschikts kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij besneden kan dat wellicht al is daar een lubricaat toch echt gewoon beter. Die laat ook geen residu in haren achter (en mannen scheren zich vaak niet standaard). "onbesneden" daarintegen lijkt bodylotion mij ook geen optie. Die huid is vaak daar net zo tot gevoelliger dan de vaginawand en ook de doorspoeling/reiniging is lastiger met die plooien. Zonder in details te treden, verwacht dat de ophoping + stof en vuil ook niet voor erg lekkere resultaten zal zorgen.

Antwoorden (1)

ph waardes van bodylotion is afgestemd voor extern gebruik, ook zitten er bestandsdelen in de de eigen lichaams balans kunnen verstoren. Daarnaast is de lotion meestal gemaakt van olie en anders dan water verdampt sommige van deze amper en laat waarschijnlijk residu achter en plakt ook nog. Naast alle toegevoegde bestands delen die bestemd zijn om de huid te is voeden is niet alle stoffen zijn geschikt voor de delicate omgeving van het geslacht. Daarvoor bestaat er speciale lubricanten van o.a. durex