Stukje tabak binnegekregen is dit gevaarlijk?

Ik had zo straks een sigaret zonder filter. En heb perongeluk wat stukjes tabak ingeslikt. Is dit gevaarlijk ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.4K

Antwoorden (2)

Een klein beetje tabak inslikken lijkt mij minder schadelijk dan de tabak oproken.
En veel mensen zullen dit wel eens hebben, als ze zelf een sigaret rollen en wat aan het smeren zijn.
Ritsuka
9 jaar geleden
Nee hoor, alleen maar heel vies.
Vervelender is in je oog krijgen, dat brandt nogal, maar ook dat laat geen blijvende schade achter.

Alleen voor heel jonge kinderen kan het opeten van een hele sigaret gevaarlijk zijn, daar kunnen ze een flinke nicotinevergiftiging van oplopen en onbehandeld kan het zelfs dodelijk zijn. Maar een volwassene kan een paar draadjes shag wel hebben.