Hoeveel gevallen van blindedarm ontsteking zijn er jaarlijks in Nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Antwoorden (1)

Medische zaken worden niet aangegeven per jaar maar in hoe vaak het voorkomt per zoveel personen: In Nederland komt een acute appendicitis ongeveer 1 keer voor per 1000 mensen per jaar. Acute appendicitis komt het meeste voor in de leeftijd van 5 tot en met 24 jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wel vond ik nu dat er per jaar in Nederland 16.000 maal een appendectomie wordt verricht (verwijderen blinde darm) wegens verdenking acute appendicitis.
http://www.kwaliteitskoepel.nl/assets/structured-files/2011/Richtlijn_appendicitis_20101.pdf