Ik ga emigreren en mijn partner komt op straat omdat ze minder dan 2 jaar bij me woont, wat te doen?

De woningstichting zegt dat zolang ik hier ingeschreven blijf staan mag ze gewoon het huis huren onder mijn verantwoording. Maar aangezien het belastingtechnisch veel voordeliger is moet ik me wel uitschrijven bij de gemeente.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus omdat het jou financieel beter uitkomt, zet je je partner op straat? Is het niet socialer om samen met haar te zoeken naar een woning voor haar en totdat deze gevonden is, haar in de woning te laten wonen en je daar tot dan niet uit te schrijven? In dat geval heb je zelf ook een vangnet als je besluit terug te komen, dus dan is het geld weer snel terugverdiend.

Antwoorden (1)

Heb hetzelfde meegemaakt, alleen niet door emigreren. Onze oplossing was aangetekend schrijven, en eisen dat je vriendin wordt geregistreed op jouw adres als mede huurder. Gelijkwaardige medehuurder. Daarmee wordt ze dan ook verantwoordelijk voor de huur zodra jij die niet meer betaalt. De 2 jaar termijn is volledig fictief.