Opgeblazen gevoel in bovenbuik, gezwollen buik, druk op borst, steek in been en drukkend gevoel in kaak, armen en handen? Wat kan dit zijn?

Ik heb al sinds gisterochtend steken in mijn rechterbeen. Sinds vannacht ook druk op mijn borst. Vanaf vandaag is er ook een week gevoel in mijn kaken, duizeligheid, een gezwollen buik, een vol gevoel in mijn bovenbuik en koude handen en voeten bijgekomen.

Ik vraag me af wat er met me aan de hand is. Voor zover ik weet ben ik helemaal gezond, doe geen rare dingen en ben nog maar 16 jaar. Ben benieuwd of jullie wat weten!

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit zijn vragen die je moet voorleggen aan je huisarts en niet op het internet. Hier kent niemand je medische voorgeschiedenis en iemand beoordelen op basis van wat steekwoorden is gewoon onverantwoord. Ga naar je huisarts, die heeft er verstand van, krijgt er betaald voor, heeft er voor geleerd en het kost je niets (behalve wat tijd). Er is geen reden te verzinnen om het niet te doen behalve gemak :), maar je moet nooit te makkelijk denken over je gezondheid!

Aangezien je last van je kaken hebt, zou ik denken aan een verstandskies die door komt. Daar kun je vaak veel last van hebben, en veel mensen krijgen last van allerlei "kwaaltjes" die wat op griepverschijnselen kunnen lijken. ( spierpijn, misselijkheid, duizelig) Het kan natuurlijk ook gewoon een griepje zijn die eraan komt, of menstruatieverschijnselen of groeipijn. Als je denkt dat dit het niet is, zou je voor de zekerheid een zwangerschapstest kunnen doen, of gewoon even een afspraak maken bij je huisarts. Ik zou mij niet al te veel zorgen maken, maar als het langer aanhoud toch zeker wel even langs een dokter gaan. Beterschap!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100