Mag de tandarts zomaar je goudenkroon weg zuigen en niets er voor vergoeden.?

Mijn gouden kroon moest vervangen worden en heb voor de offerte gezegd dat ik het goud terug wilde (want je heb dat tenslotte zelf betaald) Nu zeggen ze dat ze met slijpen door de zuiger is gegaan en ze het niet terug kunnen geven. Het gaat om 4a5 gram 14K goud is toch zo'n €150/160,-. Is dit ontvreemding of is het legaal.

6 maanden geleden
in: Gebit
7.8K
Edraket
6 maanden geleden
Mijns inziens had de tandarts allereerst moeten proberen de kroon in delen te verwijderen door twee of drie sneetjes dwars op de kroon te maken.
Die twee of drie stukjes kroon zijn makkelijker te verwijden dan een complete kroon.
Edraket
6 maanden geleden
Mijn vriend is tandarts, en die zegt hierop: De tandarts moet het goud van de doorgeslepen kroon , of de getrokken kroon met wortel en al teruggeven aan de patiënt ! Is zijn eigendom.
De tandarts mag geen handel drijven met het goud , en wat weggezogen is vindt je weer in de opvangbakjes .

Geef als eerste antwoord