is het normaal dat je opeens diep in je oor kan?

ik wilde even met een wattestaafje in mijn oor maar opeens ging die heel diep, dieper dan normaal en ik ben bang dat, dat opgezond is..
aan mijn andere oor kan ik niet zo diep..

het doet geen pijn en bloed niet.. is het normaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Normaal : ja. Tot aan je trommelvlies is een paar centimeter, dus een half wattenstaafje kan best. Maar verstandig is het niet ; het trommelvlies kun je eenvoudig beschadigen. Wattenstaafjes zijn ook, ondanks de suggestieve vorm, niet om in je gehoorgang te steken, zelfs niet om die schoon te maken (dat regelt je lichaam zelf wel ) maar om de oorschelp en hooguit alleen de gehooringang te reinigen van zichtbaar vuil. Dus niet om de hele tunnel even lekker uit te poeren. Als het normaal niet lukt en nu ineens wel, heb je waarschijnlijk een wattenstaafje te pakken gehad dat net effe dunner is dan je gewend bent. Reden te meer om op te passen met die dingen,. Je bent, nogmaals, zo door je trommelvlies heen en dat kan een pijnlijke aangelegenheid zijn. Het diepste wat je zonder risico in je oor kunt stoppen, is ongeveer de top van je vinger. Of een in-ear koptelefoontje bijvoorbeeld. Meer risico moet je gewoon niet nemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100