Anti perspirant deodorant voor mannen werkt niet meer, wat kan ik wel gebruiken?

Vorige jaar ben ik Dove Anti perspirant men+care cleant comfort 48h gaan gebruiken en had ik daarmee geen problemen. Sinds 3maanden geleden werkt het deodorant niet meer bij mij. Ik krijg steeds maar natte oksels, blijf niet meer droog en hiervoor wel. Ik gebruik het nog steeds en wat ik van mij omgeving krijg te horen is dat ik begin te stinken door het deodorant. Elke avond douche ik, mijn oksels maak ik met douchepuff schoon daarvoor gebruik ik een douchegel van niveau en na 20min gebruik ik de deodorant op mij oksel(na 1maand gebruik van de douchepuff koop ik een nieuwe).
-Draag elke dag nieuwe kleding
-Ben gezond
-Gebruik geen medicijnen etc
- Leeftijd 19

Ben ook andere ant-perspirant gaan gebruiken, zoals Odorex lotion extra dry, maar krijg van deze deodorants jeuk en gebruik ik niet meer.
Ben ook naar dokter geweest en heb een soortgelijke anti-perspirant gekregen als odorex extra dry lotion en die jeukt ook.

Hebben jullie voor mij tips?

Zie graag jullie reacties tegemoet ;)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik weet niet of je je okselhaar laat staan of weghaalt. Indien je het laat staan: scheer het eens weg. Sommigen hebben hier baat bij.
Ernstig transpireren: botox.
MasterSword
4 jaar geleden
Het weer is warm, je lichaam gaat meer zweten om zichzelf af te koelen. En elke dag douchen is ook niet gezond.
( Probeer is om de dag ) https://www.cosmopolitan.com/nl/health-en-body/a155205/elke-dag-douchen-heeft-meer-invloed-op-je-lichaam-dan-je-denkt/
paulus811
4 jaar geleden
heb je de Rexona Maximum Protection al geprobeerd? https://www.drogist.nl/rexona-deostick-maximum-protection-cream-for-men-45-ml.htm?channable=e19126.OTE2Mg&gclid=CjwKCAjwmtDpBRAQEiwAC6lm41VYPUshvZcZipEV1tnv7SonvrDO3ZIPhXtE_DeDDj-6BMQKs7K5LRoCuZEQAvD_BwE
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Antwoord op Simonsdochter: Ik scheer regelmatig mij okselhaar. Bedankt voor je reactie ;) Antwoord op MasterSword: Bedank voor je reactie ;) Antwoord op paulus811: Nee heb ik niet gebruikt. Bedankt voor je reactie ;)

Antwoorden (2)

Een heel oud middel is talkpoeder. Talkpoeder houdt je droog/droger dan alleen deodorant.
Maar talkpoeder helpt niet tegen transpiratiegeur. Daarom is het aan te raden dat je eerst wat talkpoeder onder je oksel doet en daarna de deodorant gebruikt. Dan is het wel verstandig om een deodorant uit een spuitbus te nemen en niet een roller of stik..
4 jaar geleden
Castle
4 jaar geleden
Precies. Ouderwets middel dat nog steeds werkt. +
A) Niets Gebruiken
Wat je kunt proberen is je lichaam de tijd geven om het zelf helemaal te regelen. Wij denken altijd dat hulpmiddelen nodig zijn, geven zo het lichaam niet de kans om -in dit geval- af te koelen door de oververhitting kwijt te raken d.m.v. transpiratie.

Transpireren is noodzakelijk en als 't zou kunnen ... maar het is nu eenmaal nodig. Denk je "..het stinkt..", het komt wellicht meer doordat je of te weinig of te veel wast. Kan je ook nog of te vaak zeep of de verkeerde gebruiken en vergeet niet, jouw huid reageert er kennelijk anders op. Moeilijk.

Toch raad ik je aan om eerst te proberen het zonder alle hulpmiddelen op te lossen. Ben je thuis kan je vaker onder de douche springen , geen probleem - zonder zeep! Gewoon met water is goed genoeg. Uiteraard heeft je lichaam hier tijd voor nodig dus verwacht niet meteen resultaat.

Ga je met vakantie naar zee? Ik zou zeggen, veel het water in en daarna met een buitendouche afspoelen, 's avonds thuis eens met zeep en verder matigen. Geen deo, maar als je het echt moet gebruiken kies dan voor de spray vorm, dat is frisser dan iedere keer een stick of roller.

B) Toch een natuurlijk produkt, wellicht werkt dit wel bij jou: een citroen. Doe een beetje op je oksels en de zweetluchtjes zijn verleden tijd.

N.B. ... Je schrijft niet of je je oksels onthaart? Geschoren is je oksel beter schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi, Hartstikke bedankt voor je tips ;). Ik scheer mijn oksel regelmatig met een scheermesje en gebruik geen schuim of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag gedaan, stinkdiertje! ! Daar kan het dus niet aan liggen.
Nog iets anders. Ik vergeet helemaal dat de schone kleding die je iedere dag aantrekt beter alleen van katoen is. Kunststof is een no-go bij dit probleem. Mocht je wel kunststof dragen, dan kan katoen helpen, mogeljik het begin van de oplossing zijn.
Kunststof is warm en sluit af , katoen is koel en ademend, dat scheelt enorm.