Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat mensen met een donkere huidskleur, die behouden ook al worden ze in een koud klimaat geboren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
678

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat de evolutie van een donkere naar een lichte huid vele eeuwen duurt. Van generatie op generatie zal de tint van de huid dus vanzelf veranderen, maar dit gaat bijzonder traag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zit gewoon in je genen en het zal heel veel generaties duren eer het effect afneemt van de donkere huid in een kouder klimaat.
tegen die tijd hebben we een opgewarmd klimaat dus dan wordt de huid vanzelf weer donker :-)


Bovendien, over heel veel eeuwen zal iedereen wel een tintje hebben door alle gemixte culturen. Net als dat ze zeggen dat mensen met rood haar langzaam een uitstervend ras is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is genetisch bepaald volgens mij. Mijn dochter is gewoon nederlands en mijn schoonzoon surinaams. Mijn kleindochter is stukken lichter dan mijn kleinzoon. De een heeft dus meer het tintje van moeder, en de ander van vader. Het zal er dus aan liggen met wie men weer verder gaat leven, met iemand die donker is of iemand die een lichter tintje heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding