Als je de hele dag moe bent, hoe kan je dan savonds weer zo fit zijn ?

ik heb heel vaak dat ik de hele dag moe ben ,
dan denk ik vanavond maar vroeg op bed.
dan ligt mijn kind 8 uur te slapen dus ik kan naar bed maar dan ben ik inneens weer heel erg wakker en vol energie en dan zit ik weer tot een uur of 11 beneden

14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb precies hetzelfde, ik denk dat 's avonds niets meer perse moet, de druk van de dag achter je ligt en je kunt/mag ontspannen.. tussen 5 en 7 is het bij mij het allerergste, de tijd dat het eten gekookt moet worden, gedekt, vaatwasser inruimen, kinderen in bad, naar bed (al geld dit laatste niet meer voor mij maar ooit dus wel) voor mij dus even het hectische moment van de dag, zo ook als je kinderen nog jong zijn, naar school, ophalen, wegbrengen, huis poetsen, boodschappen... moeten moeten moeten, zodra het moeten weg is mag je weer en dat geeft je weer energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan zondig je tegen je eigen optimale slaapritme... Zoek uit hoe je ritme is en blijf de hele dag fit, is wel zo gezond en makkelijk als je dat gevonden hebt...

Dus slaap wanneer je lichaam dat vraagt, daar draait het om...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rebecca
14 jaar geleden
ja dat is wel zo maar als ik overdag moe ben dan kan ik niet op bed. ik heb overdag de zorg van ons kind alleen.
mijn man is van smorgens 6 tot savonds 20 weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is lastig precies je slaapritme te vinden... maar ik zeg je dat je lichaam je zal belonen met fitheid als je het gevonden hebt...
's Avonds heb je weer andere bezigheden, niet de dagelijkse verplichtingen, maar het meer ontspannen.
Er zijn nog wel verplichtingen, want die heb je als ouder 24 uur per dag, maar het is 's avonds toch relaxter, vaak ook, omdat je dan geen kind meer in de gaten hoeft te houden.
jc54
14 jaar geleden
dan ben je over je slaap heen dat hebben we allemaal als we tot 4 uur snachts (bijvoorbeeld) op zijn dan zijn we ot dan echt heel erg moe maar daarna gaat het wel weer en lijkt het alsof je lekker hebt geslapen (kijk uit er zit een addertje onder het gras want dan ben je de volgende avond nog moeier)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je misschien meer een avond mens.
Of je gaat je meer ontspannen als je zoon naar bed is, vraagt hij misschien veel aandacht.