sporten om dikker te worden?

Ik ben 16 jaar (meisje) en heb een erg slank postuur. Heb het van mijn moeder en ben het altijd al geweest. Ik heb mijn hele leven gewoon gesport, naar school gefietst etc. maar veel spiermassa heb ik niet. Vooral mijn benen zijn heel erg dun, heb totaal geen kuitspieren en ook bijna geen vet.. het maakt me best onzeker en ik weet niet wat ik eraan kan doen. Ik eet gewoon genoeg en gezond, maar veel kom ik niet aan. Nu wil ik dus binnenkort gaan fitnessen om beenspieren te kweken, is dat een goed idee? het is namelijk niet de bedoeling dat ik ervan af ga vallen, maar juist "aankomen". en wat zou dan het beste zijn qua schema?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Waar vergelijk je jezelf mee?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van elke dag naar school fietsen krijg je geen enorme spieren, is natuurlijk wel gezond.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat kan zeker wel. Benen trainen is heel goed om mooie billen en benen te krijgen. Laat je goed informeren bij de sportschool, die kan je helpen met de juiste oefeningen.
Goede oefeningen zijn onder andere squats en lunges. Zoek die woorden maar eens op youtube. Grote kans dat je een hoop strakke billen en benen tegenkomt.
Misschien dat als je vaak gaat sporten je toch nog iets meer moet gaan eten, en dan met name eiwit rijke voeding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zwemmen :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bananen eten
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe gaat bananen eten helpen?

Antwoorden (1)

Spieren kweken is voor een ranke vrouw erg moeilijk. Er moet vooral veel (véél) gegeten worden, en met zware gewichten worden getraind. Bodybuilding, geen fitness-aanpak. Kuitspieren laten groeien is zo goed als onmogelijk.