Wat te doen bij deze relatie ?

Ik heb een relatie van ong. Een half jaar. Ik ben 16 jaar mijn vriend is 15. Ik houd echt zielsveel van hem en dit is mijn eerste serieuze relatie. Alleen ik denk er vaak aan om het uit te maken met hem, omdat ik vaak heel veel verdriet om ons heb en de ene keer is het echt om ruzies, maar de andere keer is het gewoon spontaan dat 'k me gewoon zorgen maak om ons.. maar ik wil echt niet meer zonder hem.. wat moet ik doen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Na een half jaar hoort een relatie eigenlijk alleen nog maar leuk en spannend te zijn zonder ruzies en zorgen. Vooral bij eerste liefde.... Omdat er bij jou nu al zoveel spanning is door verdriet en ruzies lijkt de relatie mij geen goede voedingsbodem voor geluk in de toekomst. Als jij mijn dochter was zou ik je adviseren om heel goed na te denken wat jij (nu en in de toekomst) van je relatie en je vriend verwacht. Is dat steun, liefde, vriendschap, samenzijn, gezelligheid, samen lol maken en genieten van het leven of drama, ruzie, tegenwerking, verdriet enz. Wat vind je jezelf waard: een fijn leven met een vriend die je steunt en bijstaat en waar je op kunt bouwen en die je laat stralen of een vriend die jij moet steunen en waarbij alles wat je geeft toch niet goed genoeg is zodat je uiteindelijk alleen voor hem leeft om het hem naar de zin te maken zodat jou leven in dienst komt te staan van hem. Natuurlijk is de keuze om te stoppen met je eerste liefde moeilijk maar het verdriet van het uit elkaar gaan gaat over. Ik weet zeker dat er ergens een jongen is die jou heel gelukkig kan en wil maken. Kies dus wijs.

Misschien de relatie iets minder serieus maken. Zorg dat je niet van elkaar afhankelijk wordt (dus hou je vriendinnen in ere, doe eens iets zonder je vriend) Bedenk of die ruzies de moeite waard zijn om te hebben en vooral of ze echt nodig zijn. Een keer een ruzie kan voorkomen, maar als het steeds over hetzelfde onderwerp gaat klopt er iets niet

je bent nog zo jong. Gewoon genieten gaan met die banaan je weet toch. Elkaar ruimte bieden wees serieus niet teveel pluk de dag. Maak er een feest van het leven is een feest namelijk nja totdat je een gezin hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100