Wat te doen bij deze relatie ?

Ik heb een relatie van ong. Een half jaar. Ik ben 16 jaar mijn vriend is 15. Ik houd echt zielsveel van hem en dit is mijn eerste serieuze relatie. Alleen ik denk er vaak aan om het uit te maken met hem, omdat ik vaak heel veel verdriet om ons heb en de ene keer is het echt om ruzies, maar de andere keer is het gewoon spontaan dat 'k me gewoon zorgen maak om ons.. maar ik wil echt niet meer zonder hem.. wat moet ik doen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Na een half jaar hoort een relatie eigenlijk alleen nog maar leuk en spannend te zijn zonder ruzies en zorgen. Vooral bij eerste liefde.... Omdat er bij jou nu al zoveel spanning is door verdriet en ruzies lijkt de relatie mij geen goede voedingsbodem voor geluk in de toekomst.
Als jij mijn dochter was zou ik je adviseren om heel goed na te denken wat jij (nu en in de toekomst) van je relatie en je vriend verwacht.
Is dat steun, liefde, vriendschap, samenzijn, gezelligheid, samen lol maken en genieten van het leven of drama, ruzie, tegenwerking, verdriet enz.
Wat vind je jezelf waard: een fijn leven met een vriend die je steunt en bijstaat en waar je op kunt bouwen en die je laat stralen of een vriend die jij moet steunen en waarbij alles wat je geeft toch niet goed genoeg is zodat je uiteindelijk alleen voor hem leeft om het hem naar de zin te maken zodat jou leven in dienst komt te staan van hem.
Natuurlijk is de keuze om te stoppen met je eerste liefde moeilijk maar het verdriet van het uit elkaar gaan gaat over. Ik weet zeker dat er ergens een jongen is die jou heel gelukkig kan en wil maken. Kies dus wijs.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zal er goed over nadenken, dankjewel, dit heeft me aan het denken gezet ;))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een + van mij ... IMO een evenwichtig antwoord :D

Andere antwoorden (2)

Misschien de relatie iets minder serieus maken. Zorg dat je niet van elkaar afhankelijk wordt (dus hou je vriendinnen in ere, doe eens iets zonder je vriend) Bedenk of die ruzies de moeite waard zijn om te hebben en vooral of ze echt nodig zijn.
Een keer een ruzie kan voorkomen, maar als het steeds over hetzelfde onderwerp gaat klopt er iets niet
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, ik 'chill' zeg maar altijd met 1 vaste groep waaronder ook mijn vriend, maar mijn vriendinnen vonden dat k m'n vriend hoger zette als hun, maar dat doe ik eigenlijk helemaal niet, want het loopt altijd mis, wij kunnen op de momenten dat we elkaar vragen niet.. ik ben ook heel bang om hun te verliezen want dat is echt het laatste dat ik wil.. maar zij schuiven de schuld op mij af jammer genoeg en vele ruzies die mijn vriend en ik hebben slaan vaak echt helemaal nergens op.. kan het komen doordat wij elkaar ook tevaak zien ? Alvast bedankt
anneliez
9 jaar geleden
Alles kan, ik ken jullie niet dus kan er weinig van zeggen. Dus ik weet niet of jij en je vriend echt bij elkaar passen. En dit klinkt heel ouwewijverig (ben ik ook) Meid, als je je niet prettig voelt in een relatie stop ermee. Je bent pas 16 dus je hoeft hem helemaal niet te houden tot je dood.
En ja als het uitgaat is het niet leuk, maar daarom zei ik ook: hou je andere vrienden in ere
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op jouw leeftijd is vriendschap veel belangrijker dan een vriendje! Als je een groep vrienden hebt zoals je zegt, is de kant groot dat een aantal daar van over 10 jaar nog steeds je vrienden zijn. Hetzelfde vriendje zul je dan waarschijnlijk niet hebben... Investeer in vriendschap!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist het feit dat je niet wil dat je hem kwijtraakt, maakt de relatie krampachtig. Je grijpt je vriend figuurlijk gezien heel stevig vast. Ik weet hoe het voelt als je iemand echt niet kwijt wilt raken, je kan je niet voorstellen dat de wereld zonder hem en jou samen nog verder kan draaien. Maar dat is wel zo. Probeer minder te denken in termen van "altijd" en laat elkaar ook ruimte om dingen voor jezelf te doen. En heb minder hoge verwachtingen van je relatie en je vriend.
je bent nog zo jong. Gewoon genieten gaan met die banaan je weet toch. Elkaar ruimte bieden wees serieus niet teveel pluk de dag. Maak er een feest van het leven is een feest namelijk nja totdat je een gezin hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Op grondvan de laatste zin krijg je van mij een min. Dit is absoluut een negatieve instelling en misschien zelfs egoïstisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook van mij een min, ik geniet volop, ondanks dat ik een gezin heb, nog meer zelfs dan in mijn schooltijd. Je moet het zelf doen, zelf maken, zelf willen, gelukkig zijn.