hoe kan ik jet best voorkomen dat ik moe word?

Ik word vaak snel moe maar ik wil dan niet gaan slapen omdat ik nog dingen moet doen wat kan ik doen om niet moe te worden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt het beste voorkomen dat je moe wordt door op tijd rust te nemen.
Zorg voor structuur in je agenda, zodat je niet op het laatste momentje dingen af moet werken. Dus niet op het laatste moment nog moeten inloggen bij je bank om een rekening te betalen.
niet op het laatste moment nog een brief beantwoorden, tas inpakken, boodschappenlijstje maken.
anneliez
9 jaar geleden
Maak een lijstje met dingen die je die dag absoluut moet doen.
Begin met de "moeilijke" of dingen die veel tijd in beslag nemen. Dit zodat je niet aan het einde tegen die dingen aan loopt te "hikken". Maak de lijst ook niet te lang. Neem rust tussendoor. En wanneer je moe wordt, zet je een lekker vrolijk muziekje aan. Dag helpt bij mij altijd! Of doe dingen samen, door ondertussen gezellig te kletsen blijf je ook wakker.
Kortom, laat niet alles op het laatste moment aankomen. Wees uitgerust en plan de dag, zodat je overzicht hebt en kan afstrepen wat je hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor fysiek uitgerust/moe zijn kun je bijvoorbeeld nog even gaan wandelen of een warme douche nemen. Zorg dat je ontspannen bent. Een beetje koude voeten voor het slapengaan helpt vreemd genoeg soms ook. Als je in bed ligt en je kunt écht niet slapen heb ik nog deze tip: ga op je rug liggen en span één voor één elk deel van je lichaam aan. wees er je ook van bewust wat je aanspant. op het laatst span je tien seconden lang je hele lichaam aan. ga dan lekker liggen zoals je wilt en probeer te slapen.

voor mentale tips: zorg dat je niet te veel stress hebt. wees er van bewust dat je vandaag echt alles hebt gedaan wat je wilde doen. denk de dag nog eens over en ga na wat je allemaal gedaan hebt. dieptepunten, hoogtepunten, alles hoort daarbij. of: (heel simpel gezegd) schaapjes tellen! het klinkt belachelijker dan het is;)

en mijn favoriet is eigenlijk gewoon zorgen dat je ogen lekker moe worden: lezen. lezen is (volgens mij dan:)) hét medicijn.

hopelijk heb je er wat aan! welterusten!