Mijn broer heeft al bekans 6 jaar eczeem in zijn hoofdhuid en hierdoor heeft hij ook jeuk en haaruitval. Hoe kan hij van hier van af zijn?

Hij ging ook naar de huisarts ongelovelijk vaak. maar toch al die lotions en shampoos hielpen hem niet. heeft misschien hier iemand ervaring over dit irritatie? Wij hebben de beste advies nodig voordat hij zijn haren kwijt raakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel snel naar een dermatoloog toe gaan!!! Als je huisarts geen verwijskaart wil uitschrijven naar n andere toe,en zowiezo n andere huisarts nemen! Welke arts blyft nou zes jr doorsukkelen? Hy had je broer allang door moeten sturen naar n dermatoloog!! Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet meer naar de huisarts gaan, maar een verwijsbrief vragen voor de dermatoloog. Deze is gespecialiseerd in huidproblemen en kan je broer vast een beter advies geven.
Eczeem kan zeer hardnekkig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje dat is niet mis.

Mijn moeder heeft een erge vorm van eczeem gehad op haar gezicht. Het ging uiteindelijk vervellen wat niet echt een fijn gezicht was. Zalfjes hielpen niet of alleen tijdelijk.
Uiteindelijk heeft ze acupunctuur geprobeerd wat voor haar tijdelijk werkte, maar wel veel effectiever was dan die zalfjes die ze kreeg.
Ik weet niet of dat je broer kan helpen, maar hij kan het wel uitproberen.

Na een hele tijd is die eczeem van mijn moeder op haar gezicht verdwenen en als we die tijd gaan analyseren zijn we erachter gekomen dat het ook psychisch was. Ze zat in een moeilijk tijd waardoor ze geen innerlijke rust had.
Misschien is dat ook iets waar je broer aan kan werken. Misschien dat hij naar een psycholoog kan gaan om te praten, te kijken wat er diep in hem dwars zit.

Succes!! Ook voor je broer!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast dermatoloog kan je ook eens kijken naar voedingsstoffen, tekorten aan bepaalde vitaminen kunnen voor huidproblemen zorgen of ze versterken, intoleranties voor bepaalde voeding ook.
Je zou een orthomoleculair arts of mesoloog kunnen proberen. Daarnaast zou je ook NEI eens kunnen proberen.
Dat zijn alledrie alternatieve geneeswijzen, maar als je al zo lang met een probleem zit en de reguliere geneeskunde het niet weet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft aan de huisarts geen verwijsbrief te vragen. Er zijn heel veel vrij gevestigde dermatologen in Nederland. Sommigen hebben een eigen praktijk naast hun werk in het ziekenhuis. Kijk maar eens in de Gouden Gids onder Dermatoloog. Je kunt er zo een afspraak maken en het wordt vergoed door het ziekenfonds.
Ik vraag me af waarom je huisarts je niet doorstuurt naar een dermatoloog. Hij hoeft geen verwijsbrief te schrijven, maar hij moet je zeker wijzen op de mogelijkheid dat je zelf een dermatoloog opzoekt.
Succes

Toegevoegd na 15 minuten:
Of inderdaad een psycholoog bezoeken. Ook al is het nooit uit psychische problemen ontstaan ik kan me voorstellen dat het nu zo langzamerhand wel voor psychische problemen zorgt.
En de voeding onder de loep nemen is ook een heel goeie en ook het medicijngebruik. Een vriendinnetje van mijn dochter heeft ooit hersenvliesontsteking gehad en heeft door de medicijnen die ze toen moest slikken een overgevoeligheid voor psoriasis ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ga hiermee naar de dermatoloog.
dan wordt er uitgezocht wat er aan de hand is.
voor dit soort kwalen c.q. ziektebeelden is echt
deskundige hulp nodig.
succes! en hopelijk kan er iets aan gedaan worden
om de hoofdhuid rustig te krijgen.