Werkt obesimed forte zonder 10 kg overgewicht?

Ik heb dieetpillen gezien Obesimed Forte, ik wil ze graag kopen voor tegen de eetbuien die ik heb. Zelf wil ik zo snel mogelijk 10 kg afvallen zonder eetbuien. Werken deze om de hongergevoel te stoppen zonder 10 kg overgewicht? En zijn er ervaren met deze pillen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (3)

Nee, die helpen niet tegen eetbuien. Ze helpen de producent rijk te maken.
En oke misschien doen ze een beetje voor mensen met echt overgewicht. maar jij hebt eetbuien zeg je, en daar helpen ze niet tegen. Eetbuien hebben een andere oorzaak. Jij eet om iets te verdringen (denk ik) en dat iets, blijft gewoon zitten onder die pillen.
Die traumahulp heeft meer kans van slagen m je eetbuien te bestrijden dan die pillen
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze helpen inderdaad vermoedelijk helemaal niks in deze situatie. Simpelweg omdat het hongergevoel niet wordt veroorzaakt wordt door een drang naar vet of suiker van het lichaam, maar door onderliggende psychische problemen. Een psycholoog kan je veel beter helpen dan dergelijke middelen. Deze middelen kunnen mogelijk werken als je inderdaad echt zwaar overgewicht hebt en je geen enkele fysieke reden of psychologische reden hebt om te eten, in die gevallen zou het ietsjes kunnen helpen. De werking van dit soort middelen is vaak gestoeld op fysieke gebreken. Zo is de werking van een middel als Alli al bewezen, maar dat middel zorgt ervoor dat je bijv. geen vet meer opneemt (het wordt dan buitengesloten uit je lichaam), dit zal je eetbuien niet verminderen. Ga z.s.m. langs de huisarts en vraag om hulp, dit soort middelen hebben een andere doelgroep.
De trek naar iets lekker duurt maar even. Als je trek krijgt moet je eigenlijk jezelf bezig gaan houden. Ik raad een boek lezen of tv kijken hierbij af! Je moet iets doen waarbij je fysiek en mentaal bezig bent. Heb je een hond? Ga lekker naar het bos of ga gewoon een rondje lopen. Koop dat kadotje voor die aardige collega, bel je moeder op enzovoort. Tegen de eetbuien gaan de pillen niet werken. Zoals degene boven (of onder) mij al aangeeft. Ik zou het proberen zonder pillen. Lastig, ik weet het, maar het gewicht blijft er wel langer af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op je vraag of deze pillen je hongergevoel kunnen stoppen kan je mss een ja krijgen. Probleem is dat heel veel van deze pillen slecht zijn in wat ze claimen te gaan doen en mensen een illusie en geld armer maken. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar zeker voor pillen op de vrije markt (drogisten en supermarkten/ internet) zou ik niet al te veel hoop houden. Via de apotheek zijn ook dieetproducten te verkrijgen en deze zijn getest en zouden iig een deel van hun beweringen waarmaken en zijn bovendien veilig in gebruik.
Echter lijkt het mij sterk dat eetbuien door welke dieetpil dan ook verdwijnen. Immers heb je altijd honger als je een eetbui krijgt? ik had het iig vaak niet. Zoek eens uit of je wel honger hebt en of het geen emotionele honger is. Een gevoel van leegte of onaangename gevoelens zet vaak aan tot eetbuien. Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen of er een aanleiding is voor een eetbui. Houd hier desnoods een dagboekje over bij.
Dieeten met eetbuien is een zwaar proces omdat je jezelf telkens een standje moet geven als je een eetbui hebt gehad en je daarna schuldig/zwak voelt. Pak eerst de eetbuien aan en kijk of je zonder de eetbuien al stabiliseert qua gewicht of zelfs afvalt. Probeer als vervanging van opkomende eetbuien afleiding te zoeken in dingen die je leuk vind of sport, als voorbereiding op het afvallen.