Als je iets heel goeds doet, gebeurd er dan iets slechts?

Uitgaande van karma of yin en yang waarbij alles balanceerd

Toegevoegd na 20 minuten:
Het gaat mij dus echt om het bovenstaande

Toegevoegd na 13 uur:
Blijkbaar wordt er niet goed gelezen, en als je zegt van niet geef er dan ook een reden bij die met karma te maken heeft

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de wereld volledig in balans zou zijn zou dat het logische gevolg zijn.
Ik denk dat het voor de meeste westerlingen daarom onaanvaardbaar is, daarvoor zijn we gelovig of niet toch teveel besmet met de christelijke visie van weldoen en een betere wereld maken. Of de wereld daar echt beter van wordt is natuurlijk de vraag.
Persoonlijk vind ik het toch een prettig idee dat we mensenrechten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee hoor, geloof er niets van. Heb het in ieder geval nog nooit opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, wie goed doet, die goed ontmoet.

Of wat goes around comes around...

Je krijgt wat je geeft en soms nog meer. Mooi he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,,ik zeg altijd als je een ander niet helpt dan wordt je zelf ook niet geholpen.
En dat helpen hoeft helemaal geen geld te zijn,maar gewoon een praatje tegen een eenzame buurvrouw of buurman,kan voor zulke mensen al een wereld van verschil uit maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, omdat er al zoveel slechte dingen gebeuren (en gebeurd zijn) op deze aardbol breng je het juist in evenwicht door het goede te doen. En wie weet brengt het een kettingreactie van goede daden teweeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. De hele wereld is redelijk in balans.

Dus als jij wat heeeeel goeds doet. Dat gebeurt ergens anders op de wereld iets heeeeel slechts.

Dat moet ook, want anders zou je niet weten WAT heel goed is. Het tegenovergestelde moet nu eenmaal bestaan.

Je vergeet echter het stukje yin in de yang. Dus terwijl je iets heeeeeel goeds doet. Doe je ook een beetje iets fout.
En diegene dus met iets heel fouts bezig is, doet ook een beetje iets goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat gebeurd niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, als iets heel goeds doet. Dan gebeurt er niet slechte dingen. Juist dan blijf er goede dingen gebeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het blijft gelijk: maar als je de vraag omdraait dan wel : er is toch een spreekwoord : slechte lui die gaat het toch altijd goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor,hoe kom je erbij? Wie goed doet zal t goed gaan oftewel wie goed doet,die goed ontmoet.Vreest niet dat er iets ergs gebeurt,het is écht niet zo!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee iets goeds bestaat niet, goed en kwaad bestaan niet...

Is er één ding dat voor iedereen goed is? en is er één ding wat voor iedereen slecht is? Nee toch geen van beiden, dus het bestaat niet...

Het is denken wat je hier laat zien en er is veel meer dan denken, denken kan niet alles snappen, want denken heeft zijn beperkingen...

Jij weet niet wat karma betekent, als je dat zo ziet als in je vraag...

Yin en Yang is geen balans...

Nee als je iets goeds doet gebeurt er ergens anders niet iets slechts... Wat je doet is denken en dat gebeurt ergens anders dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,het één heeft geen enkele invloed op het ander!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net wat je wil geloven, niet?