Kan hevige pijn in het gebied rond je hart door stress komen?

Hallo allemaal,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen en vertellen waarom deze vraag gesteld is.
Vanaf vanochtend heb ik een intense pijn in het gebied rond mijn hart. Het maakt niet uit of ik loop of zit. Als ik bij het fietsen over een hobbel of kuil fiets, doet het gebied extra pijn (alsof het een opstoot krijgt). Ook bij een diepe ademhaling doet het extra pijn. Nu ben ik meteen naar de huisarts gegaan en die heeft een paar tests gedaan en zei dat mijn hart doet zoals het moet doen. Verder wist zij mij alleen te vertellen dat het waarschijnlijk iets met spieren te maken had en stress, en voorgeschreven paracetamol te slikken.

Nu vraag ik jullie hetzelfde, hoe kan zo'n ontzettende pijn waardoor ik haast niet normaal kan lopen opeens van de ene op de andere dag opzetten?

alles op een rijtje:
Continu pijn op linkerborst
extra pijn bij opstootje of diep inademen
begon van de ene op de andere dag
(Ik heb wel een klein beetje stress door aankomende stage)

alvast bedankt!!!
groeten Nick

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Druk op de borst wordt veroorzaakt door het aanspannen van de spieren bij de borststreek. Het lichaam hoort de spieren weer te ontspannen, maar als gevolg van stress is het mogelijk dat deze spieren gespannen blijven. Dat is dus de reden van het drukkende gevoel.
En als je ineens diep inademt dan moet je lichaam ook even omschakelen omdat je ineens anders ademt. (Eigenlijk een soort mini hyperventilatie) En dat veroorzaakt dan weer stress wat die druk op de borst veroorzaakt!
De dokter heeft je gezegd dat je hart het gewoon doet zoals het het hoort te doen dus RELAX! :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zou ook makkelijk een spierontsteking of verrekking kunnen zijn.
Als je er zeker van wilt zijn, dan zou ik gewoon om een second opinion vragen.
Hartkwaal lijkt me niet, dat merk je wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Stress is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak. Op het borstbeen zitten veel spieraanhechtingen dus bij spanning gaat dat knap zeer doen. De oplossing is bewegen. Een uur wandelen per dag. Niet minder lang. Een uur helpt goed om te ontspannen. Het effect voel je met een paar dagen. Dus volhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk komt de pijn door kramp van de tussenribspieren. Dat geeft soms last met diep doorademen en het doet redelijk veel pijn. Het is onschuldig en gaat vanzelf over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met stress heeft het niets te maken, het komt en gaat.Niets van aantrekken, dan is het het snelst weer weg.